Jazykové nároky zaměstnavatelů: Co všechno po vás zaměstnavatel může chtít

13. říjen 2016  PR   Lidé  7696 zobrazení  699 slov

PR. Pryč už jsou časy, kdy se člověk vyučil řemeslu a v nezměněné podobě jej vykonával až do důchodu. Dnešní firmy pod tlakem zahraniční konkurence chtějí po svých zaměstnancích stále více a více.

Zdroj: pixabay.comZdroj: pixabay.com

Kromě prodloužené pracovní doby a nároků na zvládání moderních technologií může po vás zaměstnavatel také požadovat, abyste si rozšířili své jazykové dovednosti návštěvou sjednané firemní výuky.

Své o tom ví i paní Věrka, pracující ve strojírenském podniku na jihu Brna.

„Myslela jsem, že když už umím jakžtakž anglicky a svoji práci zvládám, tak po mě už nebudou nic moc chtít. To jsem se ale spletla. Přišla za mnou vedoucí a oznámila mi, že budu muset ještě navštěvovat kurzy němčiny a to po pracovní době! To víte, že sem tam nechodila a domácí přípravy jsem taky nevypracovávala.”

V důsledku toho si paní Věrka nejenže nezlepšila znalost němčiny, ale vedlo to také k poklesu její spokojenosti se stávajícím zaměstnavatelem.

Proč k takové situaci vůbec došlo? Větší část viny neleží překvapivě na přístupu paní Věrky či její vedoucí, ale na provozovateli firemní výuky. Více nám k tomu řekl metodik z Jazykové školy PELICAN Brno:

„Problém s neomluvenými absencemi či neostatečnými studijními pokroky bývá u konkurenčních jazykových škol celkem častý. Není to způsobeno jejich nekompetencí, spíše se motivací a způsoby učení dostatečně a analyticky nezabývají. Přistupují k zaměstnancům jako by to byli klasičtí žáci jazykové školy a to je ta hlavní chyba.”

Metodik nám dále vyjmenoval správné postupy, kterými se dá situacím, jaká nastala právě u paní Věrky, předcházet:

„Zaměstnanci preferují kurzy hlavně před pracovní dobou, zaměstnavatelé zase po pracovní době. Velmi pomáhá, pokud se při stanovení termínů zohledňují i potřeby právě zaměstnanců. Dále je důležité docházku zaměstnanců nejen kontrolovat, ale za její neplnění stanovit i dostatečně velkou sankci, která zaměstnance od nechození na výuku odradí.

Důležitá však není jen negativní motivace, ale i pozitivní. My v PELICANu např. využíváme metodu gamifikace. V rámci této metody bodujeme úspěchy zaměstnanců a ty nejlepší neodměňujeme jen pochvalou ale např. dárkovými poukazy do restaurace. Díky tomu je namotivuje nejen jejich cílevědomost, ale také materiální požitky.”

V oblasti motivování zaměstnanců k účasti a dosahování úspěchů během firemních jazykových kurzů patří Jazyková škola PELICAN v Brně k těm nejlepším v České republice. Takovými úspěchy se může pyšnit nejen díky mnohaletým zkušenostem, ale také díky spolupráci se zahraničními partnery na projektech jako jsou např. „Multilingual Families”, „Don’t Give Up!” a „Stronger Children.”

Jazyková škola PELICAN nabízí firemní kurzy angličtiny, francouzštiny, italštiny, němčiny, ruštiny a španělštiny. To vše přímo ve vaší firmě v Brně a okolí.

Pokud ještě váháte, jakou firemní výuku či jazykový kurz má pro vás zaměstnavatel zvolit, tak s Jazykovou školou PELICAN v Brně rozhodně chybu neuděláte. Nejenže vás budou kurzy s našimi lektory bavit, zároveň budete příjemně překvapení, jak rychlých a znatelných pokroků budete při výuce cizího jazyka dosahovat.

S PELICANEM se z vás otrávený a nepřipravený student rozhodně nestane!


Autor: PR



Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x