Bramborový salát, kapr a spol.

23. prosinec 2005  Redakce MS   Lifestyle  1280 zobrazení  621 slov

Čekala jsem na zastávce na autobus a zaslechla jsem rozhovor dvou dívek. Tématem hovoru bylo cukroví. Kdo má doma více druhů, jaké druhy, jaké náplně a samozřejmě nejoblíbenější druhy.

Logo MediaShow.czLogo MediaShow.cz

Autobus přijel. Rozhovor jsem nedoposlouchala. Cestou domů… Natlačená na zadním skle busu, mezi funícími spoluobčany, stromečky  a kapry mi to všechno došlo!

Reklama

Celé Vánoce se točí kolem jídla! Nekonečné fronty v marketech, rozebrané nákupní košíky, prodané rozinky. Spižírny jsou naplněny. Několik dní totálního obžerství u telky může způsobit větší váhový šok. Nechcete zapnout oblíbené levisky?

Proto než usednete s rodinkou ke štědrovečerní večeři, přečtěte si následující rady.

Čím chcete začít Štědrý den?

Pokud chceš vidět zlaté prasátko, je tvá volba jasná - celodenní půst. Ten kdo na prasátko kašle (tuším, že většina), pokračuje ve čtení. Neodoláš-li večer hoře salátu a pečené rybě, dej si ráno jen ovoce. Můžeš ho sníst kolik chceš.

Má nízký obsah kalorií a má spoustu vitamínů. Ideální je kombinovat. Ovocný salát z ananasu, kiwi, pomerančů a mandarinek tě spolehlivě nastartuje. Hladovci si můžou přidat jogurt nebo kukuřičné lupínky. Rozhodně se ráno nefutruj cukrovím a vánočkou. Velké množství cukrů může způsobit únavu. Nechceš přece usnout u oblíbené pohádky!?

Co na oběd?

Ideální je lehký oběd… Tvůj žaludek čeká náročný večer. Ačkoliv je to někomu proti srsti i tradici, udělejte si zeleninový či slepičí vývar. Naházej do něj mrkev, bramboru, kedluben a hrášek. Můžete přidat i těstoviny. Talíř polévky zasytí. Můžeš přikousnout i kousek tmavého chleba. Může se ti zdát, že se toho nenajíš, ale věř, že je dobře vydržet.

Odpoledne si zobni a blbni.

Ke kávě či čajíku si zobni klidně cukroví. Ale neznamená to, že do sebe naházíš od každého druhu 5 kusů. Dej dva, tři kousky svého oblíbeného. Zarazíš tím chutě. Pak se obleč do péřovky a vyraž na procházku. Pokecej venku s kamarády. Zajdi bruslit, lyžovat či sáňkovat.

Nebo se jdi jen tak projít s rodiči…Ježíšek to přece vidí! A hlavně už pro ten pohyb. Nemusíš si vyčítat to cukrovíčko. Za hodinu středně rychlé chůze spálíš až 1800 KJ! A to už něco je!

Večer si dej do nosu.

Pokud se budeš držet plánu dne, můžeš si dopřát. Dej do salátu místo majonézy bílý jogurt a klidně si bez výčitek přidej řízek. Po jedné porci bramborového salátu nepřibereš, ale mysli dopředu. Na další dva sváteční dny.

Sejde z očí, sejde z mysli.

Základní pravidlo: nebudeš-li cukroví vidět, nebudeš na něj tak mlsně myslet. Stačí si posunout křeslo nebo odnést cukroví do kuchyně. Raději si dej mandarín nebo vypni bednu a jdi se na vzduch vyvětrat. Pokud neodoláš sladkému, tak hřeš jen ráno a přes den na něj zapomeň. Dobrou metodou je také nejíst po 18. hodině.

Málo kilíček navíc a vše nej do roku 2006 přeje Lenka.


Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil