Elektromobil i3 od BMW je minulostí. Nástupce revolučního modelu není

4. červenec 2022  Redakce   Auto  1134 zobrazení  339 slov

Bavorská automobilka BMW ve svém závodě v Lipsku vyrobila posledních deset kusů v rámci edice HomeRun prvního revolučního elektromobilu i3 s výstředním designem. Nástupce nebude.

Poslední model BMW i3 v továrně v Lipsku. Foto BMWPoslední model BMW i3 v továrně v Lipsku. Foto BMW

Před téměř devíti lety BMW šokovala automobilový svět svým novým výstředním modelem i3, který byl jedním z prvních elektromobilů vyráběných přímo v Německu. Od té doby výrobní linku v Lipsku opustilo 250 tisíc kusů.

Reklama

Přímý nástupce malého auta nebude, i když poptávka po modelu i3 neklesala. Zvláště, když elektromobil se začínal dostávat "pod kůži" stále více řidičům.

Vedení BMW rozhodlo o ukončení výroby modelu už v roce 2019, neboť nestanovilo jeho nástupce. Jedním z důvodů byla i výstřednost modelu. Naopak BMW se chce přibližovat většinovému zákazníkovi, tudíž i u elektromobilů chce "ubrat na výstřelcích".

Jinými slovy, v elektrifikační strategii BMW není prostor pro výstřední městské miniauto. V tomto případě proto, že výroba i3 je nákladná - má karbonové konstrukční díly a máloco sdílí se zbytkem nabídky.

V elektrifikační strategii BMW není prostor pro výstřední městské miniauto. V tomto případě proto, že výroba i3 je nákladná - má karbonové konstrukční díly a máloco sdílí se zbytkem nabídky.

Mainstreamové automobilky potřebují snížit výrobní náklady elektromobilů, aby byly více konkurenceschopné a mohli si je začít kupovat i běžní řidiči. Zvláště, když v Evropské unii po roce 2035 se už nemá prodávat nové auto se spalovacím motorem. Proto je cílem snížit i prodejní cenu, i když zrovna BMW je značka, která levná opravdu není.

V Česku se i3 prodával v základní verzi těsně nad milionem korun.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 2x