Elektromobil i3 od BMW je minulostí. Nástupce revolučního modelu není
4. červenec 2022 Redakce Auto 1134 zobrazení 339 slovBavorská automobilka BMW ve svém závodě v Lipsku vyrobila posledních deset kusů v rámci edice HomeRun prvního revolučního elektromobilu i3 s výstředním designem. Nástupce nebude.
Před téměř devíti lety BMW šokovala automobilový svět svým novým výstředním modelem i3, který byl jedním z prvních elektromobilů vyráběných přímo v Německu. Od té doby výrobní linku v Lipsku opustilo 250 tisíc kusů.
Přímý nástupce malého auta nebude, i když poptávka po modelu i3 neklesala. Zvláště, když elektromobil se začínal dostávat "pod kůži" stále více řidičům.
Vedení BMW rozhodlo o ukončení výroby modelu už v roce 2019, neboť nestanovilo jeho nástupce. Jedním z důvodů byla i výstřednost modelu. Naopak BMW se chce přibližovat většinovému zákazníkovi, tudíž i u elektromobilů chce "ubrat na výstřelcích".
V elektrifikační strategii BMW není prostor pro výstřední městské miniauto. V tomto případě proto, že výroba i3 je nákladná - má karbonové konstrukční díly a máloco sdílí se zbytkem nabídky.
Mainstreamové automobilky potřebují snížit výrobní náklady elektromobilů, aby byly více konkurenceschopné a mohli si je začít kupovat i běžní řidiči. Zvláště, když v Evropské unii po roce 2035 se už nemá prodávat nové auto se spalovacím motorem. Proto je cílem snížit i prodejní cenu, i když zrovna BMW je značka, která levná opravdu není.
V Česku se i3 prodával v základní verzi těsně nad milionem korun.
Reklama