Hyundai Bayon. Novinka z kategorie malé velké auto pro Evropu

15. červen 2021  Redakce   Auto  518 zobrazení  442 slov

Crossover městského typu je oblíbeným autem Evropanů. Lze s ním jezdit po městě a zároveň díky vyššímu podvozku i do přírody. Na tento hit naskočila i automobilka Hyundai.

Hyundai Bayon. Foto: HyundaiHyundai Bayon. Foto: Hyundai

Korejský výrobce aut Hyundai, který se i díky výrobním závodům (třeba v českých Nošovicích) už posledních dvacet let intenzivněji prosazuje na evropském kontinentě, postupně na trh uvádí přepracované modely osobních vozidel.

Reklama

Novinkou je Hyundai Bayon, který chce navázat na model ix20. A také na modely, které už se nevyrábějí, avšak stále jezdí na silnicích. Jako třeba Ford Fusion či Mitsubishi Colt.

Model ix20 se naposledy vyráběl v roce 2019, od té doby neměl nástupce. Až v roce 2021.

Hyundai Bayon je něco mezi kategorií MPV a SUV kategorie B, nazývanou jako crossover. V rámci rodiny Hyundai doplňuje dříve uvedený model Kona. Ten cílí výše, neboť nabízí kromě výkonnějších spalovacích motorů i verze elektrifikovanné.

Automobilky postupně na trh dodávají ostře řezané linie karosérií, což podtrhují i světlomety. Ať už zadními či předními. Pravděpodobně to bude trend i pro další výrobce automobilů.

Skoro nutností je vyšší podvozek, v případě Hyundai Bayon to jsou 16 a 17 palcové disky kol. Většími disky se mění i průměr celého kola, profil pneumatiky 55 je tak stále dostatečně vysoký na výlety mimo asfalt, ale i vzhledem k městským obrubníkům.

Kromě venkovního designu karosérie se automobilky zaměřují i na interiéry, aby i u menších a svým způsobem levnějších modelů vypadaly atraktivně. Nutností je už infotainment a dotyková obrazovka na palubní desce.

V případě Hyndai Bayon řidič auta nemůže využívat všechny vymoženosti, co korejský výrobce montuje do svých aut. Tento model je prostě určen pro méně náročného řidiče, avšak pokud zatouží po vyhřívaném volantu, sedadel, hlídání mrtvého úhlu či audiosystému, může si tento nadstandard přikoupit.

Zadní prostor pro pasažéry či zavazadlový prostor není nijak velký, ale není ani malý. Zavazadelník má podle výrobce objem 411 litrů.

Základní cena pod 400 tisíc korun je v současné době přijatelná pro nenáročné řidiče, a to i zřad seniorů. Bude záležet na tom, zda přece jen výraznější design auta se jim bude líbit. Hyundai Bayon totiž konzervativně skutečně moc nevypadá...


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil