Tesla u Berlína chce vyrábět ještě letos. Ovlivní to vývoj u Volkswagenu i Škody Auto

24. listopad 2021  Redakce   Auto  190 zobrazení  413 slov

Americká automobilka na elektromobily Tesla plánuje ještě v letošním roce 2021 zahájit výrobu v braniborské továrně Grünheide a v přilehlé hale na baterie nazývané gigafactory. Ročně chce v Německu vyrábět 500 tisíc aut.

Volkswagen, ilustrační foto. Foto PixabayVolkswagen, ilustrační foto. Foto Pixabay

Pokud Tesla splní plán, automobilka Elona Muska na elektromobily a elektrobaterie by se ve výkonu dostala před německé automobilky. Pod tlakem je zejména dolnosaská automobilka Volkwagen Group, do které patří i česká Škoda Auto.

Reklama

A právě napětí mezi zaměstnanci Volkwagenu a jejím vedením vzbuzují plány Tesly. Firma se jednak nadále potýká s výrobními problémy kvůli nedostatku čipů, jednak šéf podniku Herbert Diess připouští, že konkurence ze strany americké automobilky Tesla může být pro Volkswagen problém.

„Pouze jako tým dokážeme Volkswagen uchránit před budoucností,” řekl Herbert Diess na schůzce se zaměstnanci na začátku listopadu.

Herbert Diess má ambici snažit se pomocí reforem ve Volkswagenu Teslu dohnat, narazil však u zástupců zaměstnanců. Někteří z nich se obávají, že jeho plány budou znamenat i rozsáhlé propouštění.

Šéf automobilky ale uznává snahu, kterou zaměstnanci projevili ve snaze přispět k transformaci Volkswagenu. V centru sporu jsou Diessovy obavy, že by Volkswagen mohl ztratit pozici přední světové automobilky, pokud nezrychlí tempo reforem, aby mohl lépe konkurovat nejen Tesle, ale i novým výrobcům elektromobilů z Číny.

„Nesmíme dovolit, aby naši továrnu ve Wolfsburgu zničila továrna Tesly v Grünheide,” řekl Herbert Diess.

Změny se budou týkat i české automobilky Škoda Auto, která patří pod koncern Volkwagen Group.

Nebýt nedostatku polovodičů, dosáhla by Škoda Auto letos rekordního výsledku, kapacity výroby jsou vyprodané, uvedl v úterý předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer na interní konferenci managementu.

Thomas Schäfer sdělil, že se v uplynulých třech měsících výrazně zlepšilo postavení Škody v koncernu Volkswagen. „Budeme mít nejméně tři další plně elektrické modely velikostí pod vozem Enyaq iV, abychom si zajistili budoucí úspěch na evropském trhu, který je pro nás klíčový,” uvedl Schäfer.

Vedení řešilo i připravované nové modely. Na trh se chystá uvedení modernizovaného modelu Karoq a modely Enyaq Coupé iV, Enyaq RS iV a Fabia Monte Carlo.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil