I přes vysoké ztráty DPMB uskutečnil své plány

30. prosinec 2021  Redakce   Brno  1313 zobrazení  521 slov

I přes ztráty přesahující 160 miliónů korun Dopravní podnik města Brna uskutečnil všechny naplánované projekty, ať už to byly rekonstrukce tratí, nákup nových vozů nebo oprava zastávek a instalace nových přístřešků. Investice do pohodlného a bezpečného cestování se vyšplhaly téměř na 1,5 miliardy korun.

Ilustrační snímek z Brna. Foto archiv MEDIASHOWIlustrační snímek z Brna. Foto archiv MEDIASHOW

„Město Brno a jeho občané získali téměř 5 kilometrů opravených tratí, 42 nových vozů a 23 nových přístřešků na zastávkách městské hromadné dopravy. Navíc jsme my jako podnik i naši zaměstnanci pomohli nemocnici darováním krve, obětem domácího násilí, lidem bez domova i hospitalizovaným dětem,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Reklama

Tratě. Tramvaje se po nich proháněly i třicet let a letos se dočkaly rekonstrukce. Dopravní podnik zrekonstruoval a zprovoznil během roku 4,8 kilometru tratí. Nový tramvajový svršek, rošt a protihlukové prvky získaly tratě v ulicích Lesnická (582m), Jugoslávská (225m), ve Starém Lískovci (1890 m), křižovatka u Semilassa (350 m) nebo smyčky Komárov a Zemědělská.

Po zcela nové trati dlouhé 1415 metrů vozí tramvaje cestující do Komárova – projekt Tramvaj Plotní byl po třech letech dokončen na konci června. Do finále také vstoupila stavba tramvajové trati ke Kampusu – během uplynulého roku se podařilo dokončit hrubé práce na 619 metrů dlouhém tunelu, vytěžit zeminu, vybudovat základy konečné stanice před FN Brno a položit první úsek kolejí.

Celkové náklady na letošní objem prací na trati ke Kampusu jsou 650 miliónů korun. Stavba bude zprovozněna na konci roku 2022. Souhrnné náklady na uvedené stavební investice v roce 2021 činí 837 miliónů korun.

Vozy. Vozový park brněnského dopravního podniku se v roce 2021 rozrostl o 42 nových vozů. Jedná se o autobusy, trolejbusy i tramvaje, jedno ale mají společné – díky nízkopodlažnosti budou přístupné i cestujícím se zhoršenou pohyblivostí a díky klimatizaci bude cestování v nich příjemné i v letních měsících.

V Brně přibylo 13 kloubových autobusů SOLARIS, 20 kloubových trolejbusů Škoda 27Tr a 9 tramvají Drak, které montují zaměstnanci DPMB v ústředních dílnách. Dva z těchto projektů budou pokračovat i v příštím roce, kdy přibude dalších 20 trolejbusů tohoto typu a 7 tramvají Drak. Celkové výdaje za nové vozy činí pro letošní rok 582 miliónů korun.

Dopravní podnik nejen nakupoval nové vozy, ale pustil se i do oprav těch starších. V ústředních dílnách se podařilo zmodernizovat tři tramvaje typu Škoda 13T, které v provozu jezdí od roku 2007. Kontrolou a obnovou komponent projde v příštím roce dalších šest tramvají tohoto typu.

Pokračovala také oprava historické kavárenské tramvaje 4MT, kterou pracovníci DPMB dokončí v příštím roce. Vůz získá kompletně nový interiér uzpůsobený potřebám pronájmů – audiovizuální techniku, odnímatelné stolky nebo lednici. Vnější vzhled a řízení vozu zůstane původní.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 2 hvězdiček / Hodnoceno: 7x