Informace o výlukách v Brně získají lidé i v aplikaci Mobilní Rozhlas

10. červen 2021  Redakce   Brno  1401 zobrazení  866 slov

Dopravní podnik města Brna s cestujícími komunikuje pomocí dalšího informačního kanálu. Jako první dopravce v republice začne využívat službu Mobilní Rozhlas, která slouží pro jednodušší komunikaci samospráv a občanů.

Zdroj: DP města BrnaZdroj: DP města Brna

Do platformy je registrováno více než půl milionu lidí a toto číslo se stále zvyšuje. Dopravní podnik města Brna bude touto cestou veřejnost informovat například o aktuálních výlukách a omezeních, novinkách nebo mimořádných událostech.

Reklama

„Jsme nakloněni všem chytrým řešením, která pomůžou rychle a efektivně sdělit cestujícím aktuální nebo připravovaná omezení v městské hromadné dopravě. Díky Mobilnímu Rozhlasu dostanou zájemci včas informace prostřednictvím aplikace nebo emailu a mohou se tak na ně s předstihem připravit,“ sdělila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Zájemce se k odběru informací přihlásí buď na webových stránkách Mobilního Rozhlasu nebo přímo v mobilní aplikaci, kterou si stáhne do svého telefonu. 

V případě Dopravního podniku města Brna se může přihlásit k odběru informací o výlukách, novinkách, aktualitách z velkých staveb nebo se pak proklikem dostat na sociální sítě podniku.

Nastavení je tedy zcela pod kontrolou uživatele a nedochází k nevyžádanému spamování. Výhodou je, že informace z Dopravního podniku města Brna bude mít k dispozici ihned.

„Mobilní Rozhlas v současnosti využívají zejména města a obce. V Brně touto cestou informuje své obyvatele 14 městský částí a jejich počet stále narůstá, stejně tak množství lidí, kteří si službu využívají. V celé republice jde o téměř půl milionu lidí, v Brně se šplháme ke dvěma desítkám tisíc. Jsme rádi, že je Dopravní podnik města Brna je v oblasti využívání chytré komunikace průkopníkem mezi dopravci a pevně věříme, že tento infomační kanál bude efektivním doplňkem těch stávajících,“ řekl zakladatel projektu Mobilní Rozhlas Ondřej Švrček.

Aplikace umožňuje dopravnímu podniku v případě potřeby informace přesně cílit. Pokud by došlo k vážnému problému v určité části města, může danou informaci zaslat cíleně uživatelům, kteří v dané oblasti bydlí nebo pracují.

Kromě emailu je možné zaslat v urgentních případech i sms zprávu. Systém umožňuje realizovat také ankety nebo minireferenda s ověřením respondentů přes jejich telefonní číslo, výsledky tedy mají vysokou relevanci.

„Dopravní podnik města Brna se využíváním chytré komunikace zařazuje mezi evropskou špičku. Výrazným způsobem zjednoduší nejen informování cestujících, ale také samospráv, jejichž obyvatel se mohou nenadálé situace týkat. Ty pak mohou velice jednoduše informovat své občany, ke kterým by se zpráva jinak nedostala. Právě v takto komplexním propojení je kouzlo chytré obecní komunikace,“ doplňuje ředitel Asociace moderně komunikujících samospráv František Brož.

Zkušební provoz pro první rok bude mít dopravní podnik zdarma.

DPMB a komunikace s cestujícími a fanoušky

Dopravní podnik města Brna s cestujícími komunikuje několika informačními kanály – kromě webových stránek je to i aplikace DPMBinfo, kterou využívá více než 50 tisíc lidí, Facebookové stránky DPMB mají největší fanouškovskou základu ze všech dopravních podniků v ČR – počet sledujících se šplhá ke 30 tisícům.

Dalšími informačními kanály pak jsou Twitter, Instagram i elektronické informační panely na zastávkách. Nejde jen o pasivní předávání informací, kromě zveřejňování příspěvků pracovníci DPMB zodpovídají na sociálních sítích řadu dotazů prostřednictvím soukromých zpráv.

„Tímto způsobem zodpovíme denně i třicet zpráv, jsou to dotazy a připomínky nejrůznějšího typu, například týkající se ztrát věcí ve vozech MHD, upozornění na poničené jízdní řády, dotazy na zpoždění linek, plánované akce a podobně,“ řekla tisková mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.

Řada zákazníků stále nedá dopustit na osobní kontakt v informační kanceláři na Novobranské 18 nebo informačním stánku na Joštově ulici.

„Naši pracovníci denně zpracují stovku osobních, emailových nebo telefonických dotazů. Lidé se nejčastěji ptají na jízdné, aktuální výluky nebo potřebují pomoci vyhledat spojení,“ vysvětlila vedoucí oddělení komunikace DPMB Renata


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.64 hvězdiček / Hodnoceno: 11x