V Brně mohou sledovat návrh územního plánu online

4. listopad 2020  Redakce   Brno  248 zobrazení  1059 slov

Kancelář architekta města Brna pracuje na návrhu nového územního plánu. Připravila sedm seminářů a kulatých stolů. Jaká témata zajímají Brňanky a Brňany při projednávání návrhu nového územního plánu, mohou zájemci zjistit online.

Z Brna. Foto MediaShow.czZ Brna. Foto MediaShow.cz

Diskutovat o horkých tématech bude zmíněná kancelář s odborníky, zástupci města, městských částí nebo občanských spolků.

Reklama

Veřejnost bude moci všechny diskuse sledovat na internetu. Záznamy KAM zveřejňuje každý týden od 26. října do 26. listopadu na sociálních sítích a na webové stránce kambrno.cz.

"Chceme podrobně představit a prodiskutovat témata, na která se nás lidé nejčastěji ptali při projednávání návrhu nového územního plánu,“ uvedl ředitel KAM Michal Sedláček.

"Původně jsme tyto akce plánovali pro veřejnost jako součást výstavy 381 346 územních plánovačů v brněnském Urban centru. Vzhledem k aktuální situaci přesouváme všechny akce do virtuálního prostoru. Z každé diskuse pořizujeme záznam, lidé se tak k videím mohou kdykoliv vracet,“ připomněl Sedláček.

Brno má nejstarší územní plán v České republice, už šestadvacet let. Na konci roku 2022 mu navíc podle zákona vyprší platnost. Město proto usilovně pracuje na přípravě nového územního plánu. Kancelář městského architekta převzala rozpracovaný návrh před dvěma lety. Dokončila ho podle pokynů, kterých bylo přes dva tisíce.

Jak uvádí kancelář, projednání s veřejností se konalo na jaře letošního roku. K návrhu dorazilo přes 8 200 podání, což je dohromady okolo 36 tisíc jednotlivých námitek a připomínek.

Seriál odstartoval kulatý stůl na téma budoucnosti cyklistické dopravy v Brně.

„Pozvali jsme projektanty, kteří se tématu dlouhodobě věnují, i zástupce magistrátu a občanských spolků. Diskutovali jsme, co všechno může udělat nový územní plán pro cyklisty a co naopak musí udělat podrobnější dokumentace,“ uvedl dopravní specialista KAM Martin Všetečka v tiskové zprávě.

„Naší snahou je také najít odpověď na otázku, jakým způsobem mají být cyklisté vedeni městem, aby byl provoz všech druhů dopravy co nejplynulejší a nejbezpečnější,“ doplnil Všetečka.

„Když jsme před dvěma lety dostali za úkol dokončit návrh nového územního plánu, věděli jsme, že to nebude lehký úkol. V každém velkém městě jsou zastoupeny často protichůdné zájmy – města, městských částí, kraje, investorů, developerů, občanských sdružení a občanů. Nejtěžší je najít dohodu na řešení, které je nejlepší z hlediska města jako celku, a přitom přijatelné i pro skupiny hájící své zájmy,“
vysvětlil Sedláček.

jako součást výstavy 381 346 územních plánovačů v brněnském Urban centru. Vzhledem k aktuální situaci přesouváme všechny akce do virtuálního prostoru. Z každé diskuse pořizujeme záznam, lidé se tak k videím mohou kdykoliv vracet,“ připomněl Sedláček.
Brno má nejstarší územní plán v České republice, už šestadvacet let. Na konci roku 2022 mu navíc podle zákona vyprší platnost. Město proto usilovně pracuje na přípravě nového územního plánu. Kancelář městského architekta převzala rozpracovaný návrh před dvěma lety. Dokončila ho podle pokynů, kterých bylo přes dva tisíce.
Jak uvádí kancelář, projednání s veřejností se konalo na jaře letošního roku. K návrhu dorazilo přes 8 200 podání, což je dohromady okolo 36 tisíc jednotlivých námitek a připomínek.
Seriál odstartoval kulatý stůl na téma budoucnosti cyklistické dopravy v Brně. „Pozvali jsme projektanty, kteří se tématu dlouhodobě věnují, i zástupce magistrátu a občanských spolků. Diskutovali jsme, co všechno může udělat nový územní plán pro cyklisty a co naopak musí udělat podrobnější dokumentace,“ uvedl dopravní specialista KAM Martin Všetečka v tiskové zprávě.
„Naší snahou je také najít odpověď na otázku, jakým způsobem mají být cyklisté vedeni městem, aby byl provoz všech druhů dopravy co nejplynulejší a nejbezpečnější,“ doplnil Všetečka.
„Když jsme před dvěma lety dostali za úkol dokončit návrh nového územního plánu, věděli jsme, že to nebude lehký úkol. V každém velkém městě jsou zastoupeny často protichůdné zájmy – města, městských částí, kraje, investorů, developerů, občanských sdružení a občanů. Nejtěžší je najít dohodu na řešení, které je nejlepší z hlediska města jako celku, a přitom přijatelné i pro skupiny hájící své zájmy,“ vysvětlil Sedláček.
Kancelář architekta města Brna zdůrazňuje, že nový územní plán má  přinést mimo jiné nové plochy pro výstavbu bydlení a smíšených čtvrtí v širším centru města, zejména na území bývalých průmyslových areálů, tzv. brownfieldů. Poprvé přinese také jasnou regulaci výšek budov pro novou výstavbu.

Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 2x