V Brně přibude devět tramvají Drak

28. prosinec 2020  Redakce   Brno  2025 zobrazení  1300 slov

Brněnskému dopravnímu podniku (DPMB) se podařilo v  roce 2020 poslat na koleje devět nových tramvají. Ty od základu postavili jeho pracovníci v ústředních dílnách. DPMB si tak jako jediný v republice staví vlastní vozy.

Tramvaje v Brně. Foto PixabayTramvaje v Brně. Foto Pixabay

 

Reklama
Moderní tramvaje mají klimatizaci, USB nabíječky a dveře vybavené světelnou závorou. Také se pyšní jménem podle slavného brněnského symbolu – Drak, které vybrali lidé v anketě. V  roce 2021 jich dopravní podnik plánuje přidat dalších devět a pustit se chce i do sestavování vlastních trolejbusů.
Nové vozy už v brněnských ulicích najezdily přes sto tisíc kilometrů, především na lince číslo 4, která projíždí středem města. „Oceňuji, že i v době boje s epidemií koronaviru se podařilo uvést do provozu všech devět vozů podle původního plánu. Tramvaje Drak díky své špičkové kvalitě a v neposlední řadě i díky jménu
a červenobílému provedení dělají městu čest,“ komentovala primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Do výroby vlastních tramvají se brněnský dopravní podnik pustil jako zatím jediný v České republice. Pracovníci se museli naučit pracovat s novými materiály a technologiemi a rozšířit si znalosti. „Nyní můžeme říct, že veškeré práce probíhají maximálně efektivně a díky získaným zkušenostem klesla pracnost montáže ve srovnání s prvním vozidlem téměř o třetinu. Výroba probíhá v souladu se stanoveným harmonogramem a příští rok bychom chtěli našim cestujícím nabídnout dalších devět nových tramvají,“ popsal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Předtím, než první Drak vyjel s cestujícími, absolvoval stovky kilometrů zkušebních jízd. Bylo třeba projet celou kolejovou síť města Brna a ověřit, jak tramvaj zvládá průjezdy oblouky, zda nedochází při otevření dveří na zastávce ke kolizi dveřních křídel s nástupištěm nebo jak se chová na samostatných tratích
ve vyšších rychlostech. Stejně tak se testoval i průjezd vozovnami a myčkami. Během zkušebních jízd
se dolaďovalo například nastavení zpětných zrcátek nebo řídící software.
Co se týče jízdních vlastností, vzhledu i vybavení odpovídají nové vozy těm nejpřísnějším standardům. „Jde o první tramvaj v Brně, která má klimatizaci prostoru cestujících a USB nabíječky. Dveřní prostory jsou vybaveny světelnou závorou, která umožňuje automatické zavření, pokud určitou dobu nenastupují
a nevystupují cestující. Dveřní křídla jsou vybavena světelnými LED lištami. Všechny vstupy do vozu jsou navíc bezbariérové,“ sdělil Havránek.
Výroba vlastních tramvají přinese dopravnímu podniku zjednodušení a urychlení oprav, protože jsou pracovníci díky nově získaným zkušenostem schopni opravit závady na vozech sami a efektivně. Cestujícím tento projekt přinese pohodlnější přepravu v moderních klimatizovaných vozech vyrobených pro Brno
„na míru“.

 

Moderní tramvaje mají klimatizaci, USB nabíječky a dveře vybavené světelnou závorou. Také se pyšní jménem podle slavného brněnského symbolu – Drak, které vybrali lidé v anketě. V  roce 2021 jich dopravní podnik plánuje přidat dalších devět a pustit se chce i do sestavování vlastních trolejbusů.

Nové vozy už v brněnských ulicích najezdily přes sto tisíc kilometrů, především na lince číslo 4, která projíždí středem města.

„Oceňuji, že i v době boje s epidemií koronaviru se podařilo uvést do provozu všech devět vozů podle původního plánu. Tramvaje Drak díky své špičkové kvalitě a v neposlední řadě i díky jménua červenobílému provedení dělají městu čest,“ komentovala primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Do výroby vlastních tramvají se brněnský dopravní podnik pustil jako zatím jediný v České republice. Pracovníci se museli naučit pracovat s novými materiály a technologiemi a rozšířit si znalosti.

„Nyní můžeme říct, že veškeré práce probíhají maximálně efektivně a díky získaným zkušenostem klesla pracnost montáže ve srovnání s prvním vozidlem téměř o třetinu. Výroba probíhá v souladu se stanoveným harmonogramem a příští rok bychom chtěli našim cestujícím nabídnout dalších devět nových tramvají,“ popsal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Předtím, než první Drak vyjel s cestujícími, absolvoval stovky kilometrů zkušebních jízd. Bylo třeba projet celou kolejovou síť města Brna a ověřit, jak tramvaj zvládá průjezdy oblouky, zda nedochází při otevření dveří na zastávce ke kolizi dveřních křídel s nástupištěm nebo jak se chová na samostatných tratích ve vyšších rychlostech.

Stejně tak se testoval i průjezd vozovnami a myčkami. Během zkušebních jízd se dolaďovalo například nastavení zpětných zrcátek nebo řídící software.

Co se týče jízdních vlastností, vzhledu i vybavení odpovídají nové vozy těm nejpřísnějším standardům. „Jde o první tramvaj v Brně, která má klimatizaci prostoru cestujících a USB nabíječky. Dveřní prostory jsou vybaveny světelnou závorou, která umožňuje automatické zavření, pokud určitou dobu nenastupujía nevystupují cestující. Dveřní křídla jsou vybavena světelnými LED lištami. Všechny vstupy do vozu jsou navíc bezbariérové,“ sdělil Havránek.

Výroba vlastních tramvají přinese dopravnímu podniku zjednodušení a urychlení oprav, protože jsou pracovníci díky nově získaným zkušenostem schopni opravit závady na vozech sami a efektivně. Cestujícím tento projekt přinese pohodlnější přepravu v moderních klimatizovaných vozech vyrobených pro Brno „na míru“.



Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.2 hvězdiček / Hodnoceno: 5x