Češi tvoří v Praze nejsilnější skupinu návštěvníků

9. listopad 2022  Redakce   Cestování  733 zobrazení  420 slov

Po pandemii koronaviru míří do Prahy stále častěji a ve větší míře turisté z tuzemska. V prázdninových měsících a také v září jich do metropole podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) přijelo celkem 397 265 a jejich počet se tak oproti létu 2019 zvýšil o celých 32 %.

Ilustrační snímek z Prahy - Václavské náměstí (počátek listopadu 2022). Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Prahy - Václavské náměstí (počátek listopadu 2022). Foto MEDIASHOW

Zahraničních turistů přijelo téměř 1 447 067. Nejpočetnější skupinu tvořili cestovatelé z Německa. V letním období došlo i k dalšímu navýšení počtu turistů ze Spojených států, poměrově se vrátili na předpandemická čísla. Příjezdovost je nově podpořena také turistickou kartou Prague Visitor Pass, té se mezi českými i zahraničními hosty prodalo již několik tisíc.

Reklama

Dle statistických údajů z ČSÚ přicestovalo do Prahy během letní sezóny (červenec-září) celkem 1 844 332 turistů, nejčastěji se jednalo o turisty z tuzemska (397 265), z Německa (256 427), USA (119 279), Polska (105 579), Slovenska (100 444) a Velké Británie (71 311).

V porovnání s rokem 2021 se jedná o 77% nárůst, avšak oproti předpandemickému roku 2019 jsou čísla na pouhých 80 % návštěvnosti. Nově se do Prahy vrací turisté z USA, nicméně cestovatelé z jihovýchodní Asie jsou stále v malém zastoupení, v letní sezóně jich přijelo konkrétně 32 883, což je o 86 % méně než ve stejném období roku 2019.

Současný trend zvyšování poměru domácích turistů vůči zahraničním vnímají zástupci Prague City Tourism velmi pozitivně. Před pandemií tvořili domácí hosté pouhých 15 % z celkového množství turistů. Praha v tomto ohledu zaostávala za jinými evropskými metropolemi, což se ukázalo jako velmi problematické v průběhu pandemie, kdy byl domácí turismus pro město stěžejní.

Podle dostupných údajů například v sousední Vídni domácí turisté tvořili více než 21 % z celkového počtu, ve Varšavě dokonce více než 60 %. V současné době je podíl domácího turismu v Praze 21,5 %.

„Jsme velmi rádi, že se nám daří vzbudit zájem domácích turistů o návštěvu Prahy. Naše dlouhodobá kampaň V Praze jako doma nepochybně zafungovala a stále motivuje domácí hosty k návštěvě prostřednictvím různých benefitních balíčků a kombinovaných slev,” uvádí František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism. Česká klientela je podle Cipra pro město velmi cenná a důležitá, protože tento typ cestovatelů zná místní reálie a přispívá tak k rozvoji místní kultury.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x