Je to analýza, kterou její autoři z amerického Národního úřadu pro ekonomický výzkum (NBER) označují za nejrozsáhlejší vhled do každodenního používání takzvané umělé inteligence (AI).
Většina dotazů na ChatGPT slouží k vyhledávání informací, získávání tipů a tvorbě textu. Zatímco programovací příkazy tvoří jen malé procento.
ChatGPT je vnímán spíše jako rádce či digitální médium než jako nástroj pro plnění pracovních úkolů.

Převládají dotazy kdo, co, jak, kde
Přibližně polovina konverzací spadá do kategorie „Tázání se“, kde uživatelé využívají chatbota pro zábavu, testování nebo sdílení myšlenek.
Pouze necelá 2 % zkoumaných zpráv se týkala témat jako vztahy nebo introspekce, což zpochybňuje hypotézu o ChatGPT jako formě psychoterapie, interpretoval výsledky studie oborový web o médiích a marketingu MediaGuru.cz.







