České dráhy plánují návrat k rychlejšímu cestování i další spoje do ciziny

4. prosinec 2022  Redakce   Doprava  328 zobrazení  1302 slov

Jízdní řád 2023 bude ve znamení postupného návratu ke kratším cestovním  časům na koridorech, kde byly dokončeny rozsáhlé investice. Rekordně krátké jízdní doby budou zavedeny díky dokončeným přeložkám na 4. koridoru mezi Prahou a  Českými Budějovicemi. Uvedl to web Českých drah.

Ilustrační snímek z nádraží Praha - Holešovice. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z nádraží Praha - Holešovice. Foto MEDIASHOW

 

Reklama
České dráhy ve spolupráci se svými zahraničními partnery nabídnou nové spojení z Prahy do Vídně přes Tábor a z Prahy do Curychu přes Drážďany a Basilej. Více spojů zamíří také do Žiliny, rozšíří se přímé spojení Prahy a Krakova a na severu bude novou cílovou stanicí německé přístavní město Rostock.
„V jízdním řádu 2023 budeme pokračovat ve vylepšování naší nabídky v dálkové a v mezistátní dopravě, kterou chceme oslovit další zákazníky a nabídnout jim ekologickou alternativu k cestování auty nebo autobusy. Místo stání v kolonách, hledání volných míst na parkování a věnování se řízení auta je tu alternativa v podobě moderních vlaků, ve kterých lze za jízdy pracovat na laptopu, surfovat na internetu, sledovat filmy nebo si prostě jen číst a k tomu popíjet kávu,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
V souvislosti s jízdním řádem 2023 dodává: „Nejlepší zprávu mám pro zákazníky, kteří cestují mezi Prahou a Jihočeským krajem. Díky otevření dvou přeložek na 4. koridoru se tam podstatně zkracují jízdní doby. Vlak tam už nebude ‚Popelkou‘ ale skutečným řešením dopravy na jednání, do práce nebo za zábavou.“
Rekordně rychle na jih Čech a nový spoj přes Tábor do Vídně
Spoje EuroCity / InterCity zvládnou trasu Praha – České Budějovice za 1 hod. 40 minut  a z Prahy do Tábora za 59 minut. Opačným směrem budou o 2 minuty pomalejší. Zkrátí se také cesta mezi Prahou a Dunajským koridorem do Lince ze současných 4 hod. 17 minut na 3 hod. 45 minut. V Linci jsou přestupní vazby na vlaky do Salcburku, Innsbrucku, Curychu, Villachu a do dalších míst jižní a západní Evropy.
„Se zahraničními partnery se podílíme také na renesanci evropské noční dopravy. Ke spojům z Prahy do Budapešti, Košic a Humenného, do Krakova a Varšavy a do Curychu přes Rakousko přidáváme druhý spoj v trase Praha – Curych. Ten pojede přes Drážďany a Lipsko a nabídne spojení na jihovýchod Německa a do švýcarské Basileje. V úseku Praha – Lipsko bude fungovat jako denní spoj a nabídne cestování do veletržní metropole,“ říká Jiří Ješeta.
Ukončení několika rozsáhlých výluk na koridoru z Prahy do České Třebové a dále do Brna v letošním a v příštím roce bude znamenat postupný návrat vlaků na 1. a 3. železničním koridoru ke svým původním trasám a k rychlejším cestovním časům.
Cestovní doba z Prahy na Moravu se zkrátí zhruba o 10 až 20 minut, např. vlaky SuperCity Pendolino mají plánovanou dobu jízdy mezi Prahou a Ostravou-Svinovem 3 hod. 3 min. Slovácký expres má plánovanou dobu jízdy z Prahy do Olomouce 2 hod. 27 minut, tedy o 18 minut méně a rychlíky Svitava zvládnou cestu z Prahy do České Třebové o čtvrt hodiny rychleji.

 

České dráhy ve spolupráci se svými zahraničními partnery nabídnou nové spojení z Prahy do Vídně přes Tábor a z Prahy do Curychu přes Drážďany a Basilej. Více spojů zamíří také do Žiliny, rozšíří se přímé spojení Prahy a Krakova a na severu bude novou cílovou stanicí německé přístavní město Rostock.

„V jízdním řádu 2023 budeme pokračovat ve vylepšování naší nabídky v dálkové a v mezistátní dopravě, kterou chceme oslovit další zákazníky a nabídnout jim ekologickou alternativu k cestování auty nebo autobusy," říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

"Místo stání v kolonách, hledání volných míst na parkování a věnování se řízení auta je tu alternativa v podobě moderních vlaků, ve kterých lze za jízdy pracovat na laptopu, surfovat na internetu, sledovat filmy nebo si prostě jen číst a k tomu popíjet kávu,“ pokračuje Krapinec.

V souvislosti s jízdním řádem 2023 dodává: „Nejlepší zprávu mám pro zákazníky, kteří cestují mezi Prahou a Jihočeským krajem. Díky otevření dvou přeložek na 4. koridoru se tam podstatně zkracují jízdní doby. Vlak tam už nebude ‚Popelkou‘ ale skutečným řešením dopravy na jednání, do práce nebo za zábavou.“Rekordně rychle na jih Čech a nový spoj přes Tábor do Vídně Spoje EuroCity / InterCity zvládnou trasu Praha – České Budějovice za 1 hod. 40 minut  a z Prahy do Tábora za 59 minut."

Opačným směrem budou o 2 minuty pomalejší. Zkrátí se také cesta mezi Prahou a Dunajským koridorem do Lince ze současných 4 hod. 17 minut na 3 hod. 45 minut. V Linci jsou přestupní vazby na vlaky do Salcburku, Innsbrucku, Curychu, Villachu a do dalších míst jižní a západní Evropy.

„Se zahraničními partnery se podílíme také na renesanci evropské noční dopravy. Ke spojům z Prahy do Budapešti, Košic a Humenného, do Krakova a Varšavy a do Curychu přes Rakousko přidáváme druhý spoj v trase Praha – Curych. Ten pojede přes Drážďany a Lipsko a nabídne spojení na jihovýchod Německa a do švýcarské Basileje. V úseku Praha – Lipsko bude fungovat jako denní spoj a nabídne cestování do veletržní metropole,“ říká Jiří Ješeta z vedení Českých drah.

Ukončení několika rozsáhlých výluk na koridoru z Prahy do České Třebové a dále do Brna v letošním a v příštím roce bude znamenat postupný návrat vlaků na 1. a 3. železničním koridoru ke svým původním trasám a k rychlejším cestovním časům.

Cestovní doba z Prahy na Moravu se zkrátí zhruba o 10 až 20 minut, např. vlaky SuperCity Pendolino mají plánovanou dobu jízdy mezi Prahou a Ostravou-Svinovem 3 hod. 3 min. Slovácký expres má plánovanou dobu jízdy z Prahy do Olomouce 2 hod. 27 minut, tedy o 18 minut méně a rychlíky Svitava zvládnou cestu z Prahy do České Třebové o čtvrt hodiny rychleji.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x