České dráhy představily novinky v odbavení a informování cestujících

19. prosinec 2021  Redakce   Doprava  315 zobrazení  568 slov

České dráhy v těchto dnech zavádějí několik novinek, které cestujícím zjednoduší cestování. Národní dopravce nově informuje zákazníky s elektronicky pořízenými jízdními doklady o změnách rezervací v případě mimořádné změny řazení vlaků.

Ilustrační snímek z pražského hlavního nádraží. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z pražského hlavního nádraží. Foto MEDIASHOW

K vylepšení také dochází u samotného výběru míst ve vlacích Railjet. Uvedly  to České dráhy v tiskové zprávě na svém webu.

Reklama

V rámci pilotního provozu si cestující nově mohou vybrat místa z plánku vozů ve směru z Rakouska do České republiky. Tato možnost byla zatím jen při odbavení ve směru do Rakouska.Národní dopravce zvyšuje informovanost cestujících, kteří využívají elektronické odbavovací kanály.

V případě, že dojde k mimořádné změně řazení vlaku a v souvislosti s tím je potřeba přesunout již zakoupenou rezervaci na náhradní místo, odbavovací systém na tuto skutečnost automaticky upozorní cestujícího prostřednictvím e-mailu, SMS zprávy nebo notifikace v aplikaci „Můj vlak“.

Rozšířené informování cestujících umožnily úpravy e-shopu a také rezervačního systému ARES Českých drah.

„Tento systém přiděluje místa do všech našich vnitrostátních dálkových vlaků a do řady našich mezistátních dálkových spojů – zpravidla těch, které začínají v České republice. Každý den jde celkem o zhruba 500 spojů od rychlíků až po Railjety a Pendolina,“ říká Jiří Švasta, ředitel Odboru informatiky Českých drah.

„Pokud dojde k takové změně řazení vlaku, při které je nutné přesunout již pořízené rezervace na náhradní místa, rezervační systém ARES předá informaci e-shopu. Ten pak automaticky vyhledá správný kontakt na cestujícího a předá mu informaci o změně,“ dodává Jakub Chmelík, ředitel Odboru cenotvorby osobní dopravy Českých drah.

Cestující se tak v  předstihu dozvědí o změně zarezervovaných míst, což jim výrazně zjednoduší nástup do vlaku a vyhledání správného sedadla.

„E-mailové upozornění obdrží cestující pokaždé, SMS budeme odesílat jen tehdy, pokud ke změně dojde méně než týden před odjezdem spoje a pokud nám cestující zadal své telefonní číslo při nákupu jízdenky v e-shopu. Změny bude zároveň indikovat e-shop i mobilní aplikace ‚Můj vlak‘,“ vysvětluje Jakub Chmelík.

Tím však úpravy aktivního předávání informací cestujícím nekončí. Národní dopravce se po úpravách informování o změnách rezervací zaměří na předávání upozornění na případné další změny oproti již zakoupené jízdence.

Půjde o informace o změně jízdního řádu (např. pokud vlak bude nově odjíždět dříve), služeb (např. mimořádné nezařazení vozu 1. třídy, restauračního nebo lůžkového vozu, vozu s vyhrazenými místy pro kola) a také o upozornění na výluky a mimořádnosti na trase.

„Cestující pak dostanou automaticky předem všechny podstatné informace, které mohou ovlivnit jejich plánovanou cestu, což je další výhodou on-line nákupu jízdenky,“ uzavírá Jakub Chmelík.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil