Doprava je prioritou pro Jihočeský kraj

12. září 2023  Redakce   Doprava  147 zobrazení  644 slov

Zasedání Komise Rady Asociace krajů ČR pro dopravu se tentokrát konalo v Jihočeském kraji. Jeho účastníci diskutovali o problematice financování a rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury i budoucnosti v oblasti dopravních staveb. Uvedl to web Jihočeského kraje.

Ilustrační snímek z Jihočeského kraje - z Českých Budějovic, u nádraží (konec srpna 2023). Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Jihočeského kraje - z Českých Budějovic, u nádraží (konec srpna 2023). Foto MEDIASHOW

Reklama
Jednání v Jihočeském kraji hostil náměstek hejtmana Jihočeského kraje pro dopravu Antonín Krák.
„Těžko hledat větší prioritu pro Jihočeský kraj, než je doprava. Absence dálničního napojení na Prahu nebo chybějící obchvaty měst a obcí jsou záležitosti, které ztěžují život Jihočechů nejen tím, že tráví svůj drahocenný čas v dopravních kolonách. Problém je mnohem hlubší, protože právě špatná dopravní dostupnost regionu brání jeho hospodářskému rozvoji,“ uvedl náměstek Krák s tím, že jednou z cest, jak se s neradostnou situací vypořádat, je stavba silnic pomocí PPP projektů.
„Proto vedla cesta dopravní komise k výstavbě dálnice D4, která je budována právě prostřednictvím PPP projektu,“ dodal Krák.
PPP projekty jsou cestou k budování dopravních staveb v České republice i podle předsedy Komise pro dopravu AKČR a hejtmana Libereckého kraje Martina Půty.
„Viděli jsme stavbu D4 v rámci prvního velkého PPP projektu v České republice a musím říct, že to pro mě bylo impozantní. Vlastně na celé té trase je vidět, že se intenzivně staví. Podle informací od zhotovitele, společnosti Eurovia, je na stavbě víc než 1000 lidí, 500 strojů. Věřím, že to je jeden z těch směrů, kterými budeme doplňovat infrastrukturu v příštích letech v jiných částech země,“ uvedl předseda Půta.

Jednání v Jihočeském kraji hostil náměstek hejtmana Jihočeského kraje pro dopravu Antonín Krák.

„Těžko hledat větší prioritu pro Jihočeský kraj, než je doprava. Absence dálničního napojení na Prahu nebo chybějící obchvaty měst a obcí jsou záležitosti, které ztěžují život Jihočechů nejen tím, že tráví svůj drahocenný čas v dopravních kolonách. Problém je mnohem hlubší, protože právě špatná dopravní dostupnost regionu brání jeho hospodářskému rozvoji,“ uvedl náměstek Krák s tím, že jednou z cest, jak se s neradostnou situací vypořádat, je stavba silnic pomocí PPP projektů.

„Proto vedla cesta dopravní komise k výstavbě dálnice D4, která je budována právě prostřednictvím PPP projektu,“ dodal Krák.  PPP projekty jsou cestou k budování dopravních staveb v České republice i podle předsedy Komise pro dopravu AKČR a hejtmana Libereckého kraje Martina Půty.

„Viděli jsme stavbu D4 v rámci prvního velkého PPP projektu v České republice a musím říct, že to pro mě bylo impozantní. Vlastně na celé té trase je vidět, že se intenzivně staví. Podle informací od zhotovitele, společnosti Eurovia, je na stavbě víc než 1000 lidí, 500 strojů. Věřím, že to je jeden z těch směrů, kterými budeme doplňovat infrastrukturu v příštích letech v jiných částech země,“ uvedl předseda Půta.  










Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x