Lidé se vrátili do vlaků

2. únor 2023  Redakce   Doprava  398 zobrazení  649 slov

České dráhy loni přepravily 157 milionů cestujících. Je to o 30 % více než v roce 2021. Uvedl to web Českých drah v tiskové zprávě.

Ilustrační snímek z nádraží Kralupy nad Vltavou. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z nádraží Kralupy nad Vltavou. Foto MEDIASHOW

Reklama
Přepravní výkon dosáhl 7,7 miliardy osobokilometrů. Lidé tak ve vlacích národního dopravce ujeli o 43 % kilometrů více než rok před tím. Průměrná přepravní vzdálenost stoupla na 49 kilometrů. To je více než v roce 2019.
„Tam, kde jsme uplynulé dva roky nasadili moderní soupravy nebo se významně zkrátily cestovní časy, tam se cestující vracejí do vlaků rychleji. Na takových linkách jsme už na předpandemických výkonech. Příkladem jsou Západní expresy z Prahy do Plzně a Chebu, kde začaly jezdit komfortní soupravy InterJet,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
„Cestující se nám vracejí ve všech segmentech dopravy, na regionálních linkách, v dálkové dopravě i na mezistátních relacích. Při srovnávání s rokem 2019 však musíme vzít v úvahu i změny dopravců na některých linkách nebo rozvoj integrovaných dopravních systémů,“ vysvětluje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
V rámci změny dopravců v letech 2020 a 2021 přešly pod jiné dopravce zejména linky, na kterých jezdil typický cestující více opakovaných cest na kratší vzdálenosti. Při přihlédnutí k této skutečnosti lze konstatovat, že počet cestujících a přepravní výkon je už téměř na úrovni let před pandemií COVID-19. Uvedené skutečnosti ovlivňují také velký nárůst průměrné přepravní vzdálenosti.

Přepravní výkon dosáhl 7,7 miliardy osobokilometrů. Lidé tak ve vlacích národního dopravce ujeli o 43 % kilometrů více než rok před tím. Průměrná přepravní vzdálenost stoupla na 49 kilometrů. To je více než v roce 2019.

„Tam, kde jsme uplynulé dva roky nasadili moderní soupravy nebo se významně zkrátily cestovní časy, tam se cestující vracejí do vlaků rychleji. Na takových linkách jsme už na předpandemických výkonech. Příkladem jsou Západní expresy z Prahy do Plzně a Chebu, kde začaly jezdit komfortní soupravy InterJet,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Cestující se nám vracejí ve všech segmentech dopravy, na regionálních linkách, v dálkové dopravě i na mezistátních relacích. Při srovnávání s rokem 2019 však musíme vzít v úvahu i změny dopravců na některých linkách nebo rozvoj integrovaných dopravních systémů,“ vysvětluje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

V rámci změny dopravců v letech 2020 a 2021 přešly pod jiné dopravce zejména linky, na kterých jezdil typický cestující více opakovaných cest na kratší vzdálenosti. Při přihlédnutí k této skutečnosti lze konstatovat, že počet cestujících a přepravní výkon je už téměř na úrovni let před pandemií COVID-19. Uvedené skutečnosti ovlivňují také velký nárůst průměrné přepravní vzdálenosti.  



Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x