Na rekonstruované trati u Šumperka vzniká nový most
24. červen 2022 Redakce Doprava 1075 zobrazení 286 slovPlným tempem pokračuje rekonstrukce a elektrizace trati z Olomouce do Šumperka v úsecích Uničov – Libina a Libina – Šumperk. S dokončením obou staveb se počítá v závěru letošního roku, rychlost vlaků se v obou úsecích zvýší až na 100 km/h.
Kromě modernizovaných stanic a zastávek nyní mění podobu řada dalších míst na trati. U Šumperka dnes stavbaři osadili konstrukci nového mostu, který bude mít oproti svému předchůdci dvojnásobnou délku. Uvedl to web Správy železnic v tiskové zprávě.
Původní nevyhovující most převáděl trať přes silnici ze Šumperka na Hraběšice a Nový Malín. Průjezd pro automobily byl omezený jeho rozpětím a také výškovým limitem 3,1 metru. V rámci rekonstrukce trati zhotovitelská společnost vybudovala nové železobetonové opěry a těžkým jeřábem na ně postupně umístila dvě části ocelové konstrukce s rozpětím 27 metrů.
Nový železniční most bude zároveň širší, jeho štěrkové lože umožní tišší jízdu vlaků i snazší údržbu. Silnice pod ním se díky většímu rozpětí napřímí a zahloubí, nová volná výška podjezdu bude činit 4,5 metru. Mezi Libinou a Šumperkem byly v celé délce odstraněny koleje a z větší části také odtěženo původní štěrkové lože.
Modernizace regionální trati mezi Uničovem a Šumperkem začala v roce 2021. Cestujícím přinese mimo jiné bezbariérová nástupiště a informační systém na všech zastávkách, na většině zrekonstruovaných železničních přejezdů se zvýší úroveň zabezpečení.
Trať bude elektrifikovaná prozatím na stejnosměrnou soustavu, počítá se ale s budoucí konverzí trakčního napájení na střídavou soustavu.
Reklama