Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se vrátily elektrické vlaky

15. červenec 2022  Redakce   Doprava  299 zobrazení  339 slov

Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se vrátily elektrické vlaky V rámci pokračování modernizačních prací mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová končí v tomto úseku téměř čtyřměsíční výluka, na celou trať se tak v jednokolejném provozu vracejí elektrické vlaky.

Ilustrační snímek z hlavního nádraží v Hradci Králové. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z hlavního nádraží v Hradci Králové. Foto MEDIASHOW

Uvedl to web Správy železnic v tiskové zprávě.

Reklama

Od 15. července se otevřelo i nové nástupiště v Rosicích a kompletně modernizovaná kolej do Stéblové. Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit v polovině listopadu.

„Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné v uplynulých dvou týdnech dokončit rekonstrukci trakčního vedení,“ říká ke konci omezení investiční náměstek Radomil Novák ze Správy železnic.

Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května.

„Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se soustředíme i na stavbu zcela nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Stavíme základy opěr a pilířů, ocelovou konstrukci připravujeme do výroby,“ uvedl projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner.

Kompletní přestavbou prochází stanice Pardubice-Rosice nad Labem, kde se, podobně jako na zastávce Pardubice-Semtín, aktuálně budují podchody pro cestující. V traťovém úseku mezi Rosicemi a Stéblovou je hotový v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty, budují se protihlukové stěny.

Nová zastávka Stéblová obec získává nová nástupiště a stanice Stéblová je už kompletně hotová.

Součástí prací jsou opatření k omezení dopadů účinku hluku z železniční dopravy i vyvolané úpravy pozemních komunikací a sítí technické infrastruktury. Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, ke kterému dojde v roce 2024, budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.33 hvězdiček / Hodnoceno: 3x