Palačovská spojka spojí Valašsko s dálnicí D1. Zároveň prodlouží D35 ve směru na Slovensko
18. listopad 2023 Radek Pešout Doprava 218 zobrazení 738 slovZačíná u Hrádku na Nisou na česko-polské hranici v Libereckém kraji a končí na česko-slovenské hranici Bílá (Bumbálka) v Moravskoslezském kraji (okres Frýdek-Místek), měří 285 km. Silnice I/35 je důležitou spojnicí i pro Valašsko, a nová Palačovská spojka se čtyřmi pruhy po dokončení výstavby spojí Valašské Meziřičí s dálnicí D1.
V červnu 2023 byla zahájena stavba Palačovské spojky. Jedná se o 4,9 km dlouhou čytřpruhovou silnici, která začne křižovatkou na budované dálnici D48 u obce Palačov a napojí se na stávající silnici I/35 u Lešné. Zde se napojí na stávají čtyřpruh do Valašského Meziřičí.
Valašsko, zejména oblast bývalého okresu Vsetín, je nedostatečně propojeno s dálniční sítí, což se negativně projevuje na ekonomickém rozvoji nejvýchodnější části Moravy.
Hlavním průmyslovým centrem je Valašské Meziřičí, které je zároveň dopravním uzlem.
Palačovská spojka má být uvedena do provozu v roce 2026 a dopravně vyřeší několik dosud komplikovaných situací.
Především odvede tranzitní dopravu mimo Hranice. Obdobně Palačovská spojka odvede tranzitní dopravu mimo stávající silnici I/57 od Nového Jičína do Valašského Meziřičí.
Prodloužení D35 ve směru na Slovensko
Silnice I/35 začíná v Libereckém kraji u Hrádku na Nisou a ve čtyřpruhu od Bílého Kostela nad Nisou vede jako průtah Libercem až k dálniční křižovatce D10 u Turnova (exit 71/42).
Plánovaná přeložka silnice I/35 od Turnova k Jičínu má být okolo CHKO Český ráj v režimu 2+1 a dále v klasickém dálničním úspořádání 2+2, aby od plánované dálniční křižovatky Úlibice (bývalý okres Jičín, Královéhradecký kraj) vedla D35 až do Hradce Králové. Výstavba úseku Hořice - Sadová byla zahájena v listopadu 2023.
Od exitu 84/127, tedy napojení na D11 vede D35 v již hotové části okolo Pardubic až do Ostrova, kde bude probíhat stavba na tunelu Homole. Dále začala stavba obchvatu Vysokého Mýta.
Naopak obchvat Litomyšle má komplikace, tak jako úsek Opatovec (Svitavy) - Staré Město, který má jako D35 nahradit stávající silnici I/35.
To už budoucí D35 opustí Pardubický kraj a v Olomouckém kraji se napojí na stávající úsek D35 u Mohelnice.
Začít má i výstavba zhruba 3 kilometrového úseku v Olomouci, která propojí chybějící úsek D35. Stávající úsek od Olomouce do Lipníka nad Bečvou funguje jako souběžná trasa s D1 směr Ostrava, avšak po vybudování obchvatu Přerova se to má změnit.
A právě u Hranic, díky dostavbě D48 v úseku Bělotín - Rybí okolo Nového Jičína, získá na významu Palačovská spojka.
Valašské Meziřičí zatím bez obchvatu
Nová čtyřpruhová komunikace se ale stane "dopravním špuntem" přímo ve Valašském Meziřičí. Zde se větví dvě důležité tranzitní silnice.
A to: I/35 vede dále do Rožnova pod Radhoštěm směr česko-slovenská hranice Bílá - Makov (směr Bytča a Žilina).
A dále zde začíná silnice I/57 do Vsetína (dále směr Valašské Klobouky a Broumov-Bylnica) a dále ve Vsetíně se větví na I/69 do Vizovic.
V plánech je proto vybudovat dva obchvaty, které by výrazně pomohly tranzitu přes Valašské Meziřičí.
První, který je prioritní, je odvedení dopravy mimo centrum města, aby silnice nefungovala jako průtah městem. Především by vyřešil i napojení na I/57 z Nového Jičína.
Nový čtyřpruh by propojil průmyslové zóny s údolím Vsetínské Bečvy, ve kterém je rovněž budován čtyřpruh do Vsetína. Konkrétně stavba úseku Bystřička - Vsetín má být zaháhájena v roce 2024.
Druhým obchvatem je propojení stávající I/35 v obou směrech mimo okružní křižovatku Masarykova - Rožnovská (směr Rožnov pod Radhoštěm).
Reklama