Plzeňský kraj řeší železniční spojení s Mnichovem
12. říjen 2023 Redakce Doprava 277 zobrazení 1010 slovNa Krajském úřadu v Plzni se pod hlavičkou „Plzeňský kraj a Horní Falc – Společné výzvy, společná řešení“ poprvé sešla pracovní skupina „Doprava“, která řeší aktuální problematiku dopravy nejen v Plzeňském kraji, ale také v regionu německého Bavorska. Tématem zasedání byla tentokrát především železniční doprava a cyklodoprava.
„Řešili jsme problematiku drážní dopravy na úseku Plzeň – Domažlice – státní hranice, která pokračuje na území Německa – v regionu Horní Falc a dále. Rovněž byla řešena problematika cyklodopravy a vzájemné spolupráce v těchto obou oblastech,“ sdělil vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Dušan Pakandl.
Cíl takového setkání má podle něho přinést především celkové zviditelnění dané problematiky a lépe provázat dotčené subjekty, které se na výstavbě a modernizaci podílejí.
„Plzeňský kraj sice není vlastníkem infrastruktury, ale má dlouhodobý zájem na tom, aby problematika drážní dopravy, konkrétně tohoto spojení byla na odpovídající úrovni, tzn. aby ta trať byla modernizována a to nejen na území Plzeňského kraje, ale i na území Horní Falce a dál, protože ta trať vede až do Mnichova,“ poznamenal Pakandl.
Michal Froněk ze Správy železnic proto představil aktuální stav železničního spojení mezi Prahou a Mnichovem na úrovni Česka. Trasa Plzeň – Domažlice – státní hranice s Německem je důležitou spojnicí Plzeňského kraje i celé České republiky s Bavorskem. Zároveň je i součástí významné transevropské dopravní sítě TEN-T.
Kvůli svému technickému stavu však tato trať již nevyhovuje současným potřebám a vyžaduje modernizaci. Ta umožní rychlejší spojení s Německem, které je významným obchodním partnerem.
Moderní zabezpečovací systémy a mimoúrovňová křížení přinesou výrazné zvýšení bezpečnosti na trati i v jejím okolí. Zvýší se i traťová třída zatížení, což navýší také kapacitu nákladní přepravy. Trať bude nově elektrizována, což umožní nasazení moderních vlakových souprav, které jsou ekologičtější, tišší a pohodlnější pro cestující. V úsecích novostavby dojde k zvýšení maximální traťové rychlosti až na 200 km/h.
„Projekty, jako je tento, jsou pro Českou republiku klíčové, zlepšují pracovní mobilitu a mají pozitivní vliv na rozvoj ekonomiky. Navíc nám umožňují držet krok s rozvojem železniční sítě v sousedních zemích,“ říká Michal Froňek, náměstek ředitele technického úseku Správy železnic – Plzeň.
O stavu plánování rozšíření železnice v severním Bavorsku informoval Michael Engelmann, vedoucí projektů rozšíření železnice v severním Bavorsku Deutche Bahn.
Reklama