První část sanace klíčového mostu v Praze končí

17. listopad 2021  Redakce   Doprava  998 zobrazení  511 slov

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) úspěšně ukončuje první část rekonstrukce Barrandovského mostu. Akce začala v září 2020 a ukončení stavebních prací bylo plánováno na 18. listopadu 2021, byť původně plánovaný termín byl do konce roku 2021.

Ilustrační snímek z Prahy - Nuselský most. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Prahy - Nuselský most. Foto MEDIASHOW

Jednalo se o kompletní sanaci spodní části mostu, která probíhala na pilířích i pod hladinou Vltavy. Tato 1. etapa pražskou dopravu negativně neovlivnila, protože betonáže na pilířích byly provedeny v době krátkodobých uzavírek jednoho pruhu o víkendech a v letních měsících, a ostatní provoz stavby byl řešen přístupy a zařízením staveniště z Vltavy.

Reklama

Celková rekonstrukce nosné konstrukce Barrandovského mostu, včetně rampy Strakonická a rampy K Barrandovu, je předmětem realizace 2. etapy. TSK aktuálně dokončila práce na přípravě projektové dokumentace a dne 10. listopadu 2021 zahájila veřejnou zakázku na stavební práce rekonstrukce vrchní stavby Barrandovského mostu dle smluvních podmínek FIDIC.

Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 547 milionů Kč. Nabídky je možné podávat do 20.12. 2021 a předpokládaný termín uzavření smlouvy s dodavatelem je v průběhu prvního čtvrtletí 2022.

„Uvědomujeme si, jaký dopad na řidiče může mít rekonstrukce Barrandovského mostu. Podle toho jsme taky nastavili hodnotící kritéria veřejné zakázky. 40 procent váhy bude hrát cena, dalších 40 procent bude doba dopravních omezení a zbylých 20 procent budou zkušenosti uchazeče," říká náměstek primátora hl. m. Prahy Adam Scheinherr.

"Takto se v historii města nikdy nic nesoutěžilo. Barrandovský most je nejvíce dopravně zatížený most v České republice a musíme se o něj starat. Proto klademe důraz na to, aby vliv na řidiče byl co nejmenší a stavba byla co nejkvalitnější,“ avizuje plány Adam Scheinherr.

„Barrandovský most je nejvytíženější komunikací v ČR, kudy projede více jak 140 tisíc aut denně. Výstavba první části byla ukončena v roce 1983 a toto je po padesáti letech první velká oprava, kterou si tento most zaslouží.  Údržba mostů v Praze je pro TSK jednou z hlavních priorit a děláme maximum, abychom dohnali dluh na investicích do oprav komunikací a mostů,“ dodává generální ředitel TSK Praha Jozef Sinčák.

Vzhledem k výsledkům diagnostického průzkumu bylo rozhodnuto o celkové rekonstrukci Barrandovského mostu, včetně nájezdových ramp z ulice Strakonická (V035) a K Barrandovu (X038). V rámci ní dojde k odstranění mostního svršku na všech mostech, tzn. hlavních mostech přes Vltavu, rampě Strakonická a rampě Barrandovská, k obnově izolace a k vybudování nového mostního svršku.

Hlavní mosty budou zesíleny vložením dodatečně předepnutých konstrukcí, na rampě Strakonické bude vyměněna nosná konstrukce. Součástí stavby budou náročná dopravně-inženýrská opatření, která významně ovlivní dopravu v dotčeném segmentu Prahy.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.5 hvězdiček / Hodnoceno: 4x