Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dálnici D7 – obchvat u Panenského Týnce

17. prosinec 2021  Redakce   Doprava  550 zobrazení  416 slov

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo dálnici D7 u Panenského Týnce na Lounsku v Ústeckém kraji. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění bývalé dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Uvedly to v tiskové zprávě weby ŘSD a Ústeckého kraje.

Foto Ředitelství silnic a dálnicFoto Ředitelství silnic a dálnic

„Vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy již stávající silnice I/7 kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi," představil plány na dostavbu dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Reklama

"Všechny tyto nedostatky nová dálnice na úseku u Panenského Týnce odstranila. Silnice I/7 však takto nepostačuje v celém úseku mezi Slaným a Postoloprty a bude tedy kompletně přebudována na dálnici. U Loun již výstavba probíhá a hned začátkem příštího roku chceme začít stavět dálnici D7 i na obchvatu u Chlumčan. V roce 2023 pak máme v plánu zahájit další tři úseky mezi Slaným a Panenským Týncem,“ dodal Mátl.

Pásku slavnostně přestřihl za účasti ministra dopravy a ministra průmyslu a obchodu v demisi Karla Havlíčka rovněž krajský radní s gescí pro oblast majetku a investic Tomáš Rieger: „Tato stavba je obrovským přínosem pro zdejší provoz. Díky přestavbě silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7 bude nyní cesta z Prahy i Ústeckého kraje do Německa mnohem rychlejší. Ocení ji tudíž nejen turisté, ale především pendleři. Přeji všem řidičům na tomto novém úseku příjemnou cestu bez nehod.“

Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně se státy Evropské unie.

Stavba je spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 153,5 km dálnic a 71,6 km silnic I. třídy. Celkem se v letošním roce zprovozní 46,5 km dálnic a 22,7 km silnic I. třídy.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 2.67 hvězdiček / Hodnoceno: 6x