Revitalizace trati z Lovosic do České Lípy se naplno rozjíždí
6. březen 2022 Redakce Doprava 1645 zobrazení 383 slovSpráva železnic provádí od konce loňského roku revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa. Už příští týden postoupí práce do další fáze, která si vyžádá nepřetržité výluky. Uvedla to Správa železnic v tiskové zprávě na svém webu.
Od pondělí 7. března tak utichne vlakový provoz v celé trati mezi Lovosicemi a Českou Lípou. Toto omezení skončí 22. dubna, výluky na různě dlouhých úsecích pak potrvají do začátku srpna.
K předání staveniště zhotoviteli došlo koncem loňského listopadu. Jeho úkolem je provést celkovou revitalizaci trati, práce budou probíhat z velké části na území Ústeckého kraje v úseku Žalhostice – Liběšice (mimo), kde dojde ke zvýšení rychlosti až na 100 km/h.
V Libereckém kraji jsou do rekonstrukce zahrnuty vybrané mosty, propustky a přejezdy.Cílem stavby je zrychlení železniční dopravy a zvýšení bezpečnosti provozu. V úseku mezi Žalhosticemi a Liběšicemi dojde k obnově železničního spodku a výměně kolejového roštu, modernizací projde i sdělovací a zabezpečovací zařízení.
Stanice Žalhostice projde kompletní přestavbou a získá dvě nová bezbariérová nástupiště. Nové nástupiště se vybuduje také v zastávce Trnovany. Dále se zvýší zabezpečení vybraných železničních přejezdů, před kterými musí vlaky zpomalovat kvůli špatným rozhledovým poměrům.
V současné době se provádí především kácení dřevin a výstavba nového dispečerského pracoviště na ústředním stavědle v Lovosicích. Od příštího týdne se začne pracovat také na železničním spodku a svršku, což si vyžádá nepřetržité výluky, které zasáhnou různě dlouhé úseky.
Termíny výluk podle dotčených úseků:
• 7. 3. – 22. 4. 2022 Lovosice – Česká Lípa • 23. 4. – 29. 6. 2022 Lovosice – Blíževedly • 30. 6. – 4. 8. 2022 Litoměřice horní nádraží – Blíževedly
Celkové náklady investiční akce činí 1 135 828 991 Kč, zhotovitelem prací je Společnost pro revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa, kterou tvoří firmy AŽD a EDIKT. Hotovo má být letos v listopadu.Stavba je navržena k financování z Evropského finančního Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy.
Reklama