Středočeský kraj nechá zpracovat studii rozvoje veřejné hromadné dopravy

30. červen 2022  Redakce   Doprava  590 zobrazení  1014 slov

Rada Středočeského kraje schválila záměr vyhotovení technické studie potenciálu rozvoje systému veřejné hromadné dopravy v Pražské metropolitní oblasti.

Ilustrační snímek ze Středočeského kraje - z autobusového terminálu v Kralupech nad Vltavou. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek ze Středočeského kraje - z autobusového terminálu v Kralupech nad Vltavou. Foto MEDIASHOW

 

Reklama
Studie pomůže stanovit a územně chránit případné potenciální koridory pro využití veřejnou hromadnou dopravou, které s ohledem na stále zvyšující zájem cestujících bude nutné v budoucnu pro případné uspokojení poptávky využít. Uvedl to web Středočeského kraje v tiskové zprávě.
V rámci zadání bude zpracována takzvaná „Vyhledávací studie potenciálu veřejné hromadné dopravy v pražské metropolitní oblasti.“ Ta je následně rozdělena do dvou částí. V případě analytického oddílu se zaměří na revize stávajících a identifikace nových rozvojových území v pražské metropolitní oblasti, včetně využívání optimálních dopravních modelů pro zájmové území. Nedílnou součástí má být i prognóza dopravy, která zohlední předpokládaný rozvoj území či dopravní sítě.
„Území pražské metropolitní oblasti je mnoho let rapidně urbanizováno. Je zde intenzivní tlak na rozvoj jak v oblasti rezidenční zástavby, tak v oblasti administrativy, výroby a logistiky. To na jedné straně vytváří zvýšené nároky na dopravní infrastrukturu, na druhou stranu jsou však bohužel vyčerpávány možnosti vložení nových dopravních koridorů pro veškeré druhy dopravy do území,“ vysvětluje náměstek pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.
Součástí studie bude také návrhový oddíl, ve kterém budou stanoveny parametry a ideový návrh nových potenciálních koridorů pro veřejnou dopravu a definice požadovaných podmínek pro maximalizaci dopravního významu veřejné hromadné dopravy. „Bude taktéž navrženo rozmístění dopravních bodů a doporučen návrh nových infrastrukturních prvků a staveb, přičemž všechna opatření budou navržena a kategorizována s ohledem na jejich účelnost, udržitelnost a univerzalitu jejich využití,“ vysvětluje náměstek pro veřejnou dopravu Petr Borecký.
Společně se studií bude doplněno také ekonomické hodnocení staveb tramvajových tratí. Týká se to zejména možného budoucího prodloužení tramvajové trati Kobylisy – Zdiby, která by se měla začít stavět po roce 2025. Pozornost tak bude věnována propojení terminálu Sedlec – Odolena Voda včetně ekonomického hodnocení varianty pro nekolejovou dopravu „BRT koridor“ a „Prodloužení TT terminálu Sedlec – Líbeznice - Měšice.“ Vedení tratě je nutné řešit již nyní, aby s ním obce počítaly při zapracování ve svých územních plánech.
Předpokládané náklady na realizaci studie jsou stanoveny na více než 6,5 milionů korun.

 

Studie pomůže stanovit a územně chránit případné potenciální koridory pro využití veřejnou hromadnou dopravou, které s ohledem na stále zvyšující zájem cestujících bude nutné v budoucnu pro případné uspokojení poptávky využít. Uvedl to web Středočeského kraje v tiskové zprávě.

V rámci zadání bude zpracována takzvaná „Vyhledávací studie potenciálu veřejné hromadné dopravy v pražské metropolitní oblasti.“ Ta je následně rozdělena do dvou částí. V případě analytického oddílu se zaměří na revize stávajících a identifikace nových rozvojových území v pražské metropolitní oblasti, včetně využívání optimálních dopravních modelů pro zájmové území.

Nedílnou součástí má být i prognóza dopravy, která zohlední předpokládaný rozvoj území či dopravní sítě.

„Území pražské metropolitní oblasti je mnoho let rapidně urbanizováno. Je zde intenzivní tlak na rozvoj jak v oblasti rezidenční zástavby, tak v oblasti administrativy, výroby a logistiky. To na jedné straně vytváří zvýšené nároky na dopravní infrastrukturu, na druhou stranu jsou však bohužel vyčerpávány možnosti vložení nových dopravních koridorů pro veškeré druhy dopravy do území,“ vysvětluje náměstek pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.

Součástí studie bude také návrhový oddíl, ve kterém budou stanoveny parametry a ideový návrh nových potenciálních koridorů pro veřejnou dopravu a definice požadovaných podmínek pro maximalizaci dopravního významu veřejné hromadné dopravy.

„Bude taktéž navrženo rozmístění dopravních bodů a doporučen návrh nových infrastrukturních prvků a staveb, přičemž všechna opatření budou navržena a kategorizována s ohledem na jejich účelnost, udržitelnost a univerzalitu jejich využití,“ vysvětluje náměstek pro veřejnou dopravu Petr Borecký.

Společně se studií bude doplněno také ekonomické hodnocení staveb tramvajových tratí. Týká se to zejména možného budoucího prodloužení tramvajové trati Kobylisy – Zdiby, která by se měla začít stavět po roce 2025. Pozornost tak bude věnována propojení terminálu Sedlec – Odolena Voda včetně ekonomického hodnocení varianty pro nekolejovou dopravu „BRT koridor“ a „Prodloužení TT terminálu Sedlec – Líbeznice - Měšice.“


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x