Trať mezi Prahou-Smíchovem a Prahou-Radotínem čeká poslední rok modernizace

28. prosinec 2021  Redakce   Doprava  544 zobrazení  432 slov

Rok 2022 bude znamenat pro stavbu mezi Prahou-Smíchovem a Prahou-Radotínem velké finále. Poslední část stavebních prací zde skončí během prosince nadcházejícího roku. Uvedl to v tiskové zprávě web Správy železnic.

Ilustrační snímek. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek. Foto MEDIASHOW

Modernizace bude mít značný dopad zejména na zlepšení dopravní situace v okolí velmi vytížené železniční trati na hranicích Prahy. Dojde k navýšení kapacity dráhy a ke zvýšení traťové rychlosti i bezpečnosti železničního provozu.

Reklama

Klasické soupravy budou moct dosahovat rychlosti až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi až 140 km/h. Součástí této stavby je také kompletní proměna stanice v Radotíně, kde se v příštím roce začne budovat i nová odbavovací hala.

Celkové investiční náklady dosahují 3,6 miliardy korun, stavba je spolufinancována Evropskou unií z programu CEF.V Radotíně už cestujícím od září letošního roku slouží nově otevřené 3. nástupiště. V celkovém výčtu budou mít k dispozici dvě nová vnější nástupiště a po jednom ostrovním a jazykovém.

Přístup na ně bude zrekonstruovaným podchodem pod celou železniční stanicí a novým podchodem pro pěší v místě zrušeného železničního přejezdu. Bezbariérovost stanice zajistí výtahy a šikmé rampy. Zrušený přejezd nahradí rozšířený podjezd v Prvomájové ulici. Řidiči i chodci ho začnou využívat v listopadu 2022.

V polovině nadcházejícího roku začnou stavbaři v Radotíně v rámci navazujícího projektu pracovat také na výstavbě moderní odbavovací haly. Poskytne zázemí pro cestující, pokladny, toalety i doplňkové komerční prostory. Jednopodlažní prosklený objekt naváže na stávající přístavbu k historické budově. Ta v místě zůstane a přemění se ve služebnu městské policie v majetku města.

Ke změnám dojde také na zastávce ve Velké Chuchli, která se přesouvá k tamnímu čtyřkolejnému přejezdu blíže k centru městské části. U krajních kolejí se budují vnější nástupiště s mimoúrovňovým přístupem podchodem. Vložením kolejových spojek zde navíc vznikne stejnojmenná odbočka.

Dosavadní souběh dvou dvoukolejných tratí směřujících do Radotína od Krče a od Smíchova tak nahradí regulérní čtyřkolejná trať. Namísto samotného přejezdu ve Velké Chuchli se počítá s výstavbou nadjezdu, která bude součástí samostatné druhé etapy stavby.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 10x