V Jihlavě se ukázal legendární francouzský rychlovlak

10. červen 2022  Redakce   Doprava  821 zobrazení  754 slov

Rychlovlak TGV přilákal desítky nadšenců všech věkových kategorií. Návštěvníci si mohli projít vnitřní prostory nebo se vyfotit s jeho ikonickým oranžovým „čumáčkem“.

TGV v Jihlavě. Foto Magistrát města JihlavyTGV v Jihlavě. Foto Magistrát města Jihlavy

Reklama
Přestože se rychlovlak TGV nechává Českem tahat, tak jej návštěvníci v Jihlavě mohli vidět v pohybu – na nástupišti jezdila miniatura vlaku, kterou sem přivezli nadšenci až z Bítova.
Prezentace rychlovlaku v Česku není náhodou, stejně tak jeho trasa. Vede totiž městy, kterými jednou povede i vysokorychlostní železniční trať (dále VRT), na které budou jezdit stejně rychlé vlaky - Praha, Brno, Jihlava a Ústí nad Labem. V Jihlavě se začne terminál stavět v roce 2024, a to na místě dnešního městského vlakového nádraží.
„Při první etapě se Správa železnic postará o novou nádražní budovu, nástupiště a kolejiště. Město zajistí přeložky sítí, veřejné prostranství před nádražní budovou propojení ke kruhovému objezdu na Havlíčkově ulici, včetně parkovacích míst a zastávek pro MHD i veřejnou dopravu,“ doplnil při zahájení prezentace vlaku TGV v Jihlavě náměstek pro oblast rozvoje města Petr Ryška.
„Vysokorychlostní trať je pro Jihlavou obrovskou příležitostí, díky ní se konečně stane centrem nejen České republiky, ale vůbec celé Evropy. Najednou bude možné například pracovat v Drážďanech a bydlet v Jihlavě, protože to bude jenom kousek vlakem,“ doplnila při zahájení primátorka Jihlavy Karolína Koubová.
První etapa by měla město stát kolem 700 milionů korun bez DPH, investice Správy železnic bude necelé dvě miliardy korun. Celková výstavba VRT Vysočina bude rozdělena na dvě fáze. První zahrnuje výstavbu VRT v úseku Velká Bíteš – Brno hl. n., druhá pak výstavbu VRT v úseku Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš. Tak bude celá VRT Praha – Brno kompletní.

Přestože se rychlovlak TGV nechává Českem tahat, tak jej návštěvníci v Jihlavě mohli vidět v pohybu – na nástupišti jezdila miniatura vlaku, kterou sem přivezli nadšenci až z Bítova.

Prezentace rychlovlaku v Česku není náhodou, stejně tak jeho trasa. Vede totiž městy, kterými jednou povede i vysokorychlostní železniční trať (dále VRT), na které budou jezdit stejně rychlé vlaky - Praha, Brno, Jihlava a Ústí nad Labem.

V Jihlavě se začne terminál stavět v roce 2024, a to na místě dnešního městského vlakového nádraží.

„Při první etapě se Správa železnic postará o novou nádražní budovu, nástupiště a kolejiště. Město zajistí přeložky sítí, veřejné prostranství před nádražní budovou propojení ke kruhovému objezdu na Havlíčkově ulici, včetně parkovacích míst a zastávek pro MHD i veřejnou dopravu,“ doplnil při zahájení prezentace vlaku TGV v Jihlavě náměstek pro oblast rozvoje města Petr Ryška.

„Vysokorychlostní trať je pro Jihlavou obrovskou příležitostí, díky ní se konečně stane centrem nejen České republiky, ale vůbec celé Evropy. Najednou bude možné například pracovat v Drážďanech a bydlet v Jihlavě, protože to bude jenom kousek vlakem,“ doplnila při zahájení primátorka Jihlavy Karolína Koubová.

První etapa by měla město stát kolem 700 milionů korun bez DPH, investice Správy železnic bude necelé dvě miliardy korun.

Celková výstavba VRT Vysočina bude rozdělena na dvě fáze. První zahrnuje výstavbu VRT v úseku Velká Bíteš – Brno hl. n., druhá pak výstavbu VRT v úseku Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš. Tak bude celá VRT Praha – Brno kompletní.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x