V Praze probíhá rekonstrukce nejvytíženějšího mostu

12. květen 2022  Redakce   Doprava  207 zobrazení  940 slov

V Praze se naplno rozjíždějí práce na Barrandovském mostě. Technická správa komunikací (TSK) prostřednictvím svého dodavatele, společnosti PORR, zahajuje rozsáhlou rekonstrukcí nejvytíženější dopravní tepny v České republice.

Ilustrační snímek z Prahy. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Prahy. Foto MEDIASHOW

Reklama
Rekonstrukce je rozdělena do čtyř etap. První se uskuteční letos s dobou dopravního omezení 110 dní a další budou postupně navazovat v příštích letech. V letech 2023 a 2024 se doprava omezí vždy na 92 dní a v roce 2025 už jen na 82 dní. Most nebude nikdy zcela uzavřen, průjezd bude možný ve třech jízdních pruzích, z původních čtyř, v obou směrech po celou dobu stavby. Letos se bude pracovat v pravé polovině jižní části mostu ve směru ze Smíchova na Jižní spojku a na příjezdové strakonické rampě, která bude zbourána a postavena nová. Dále se bude opravovat spodní část barrandovské rampy a spodní části mostu nad komunikací Strakonická.
„Na opravy už se roky důkladně připravujeme. K plánování oprav jsme poprvé použili počítačové modelování dopravy s cílem maximální průjezdnosti. S dvouměsíčním předstihem jsme také rozšířili Strakonickou o celý jeden pruh, abychom ulevili dopravě v okolí. Samotný most pak zůstane průjezdný ve třech pruzích v každém směru a opravovat se bude vždy jen jeden pruh. Na místě bude přítomná také nonstop odtahová služba,“ uvádí se v tiskové zprávě hlavního města Prahy.
„V loňském roce jsme úspěšně dokončili sanaci pilířů a základů mostu pod hladinou Vltavy. Nyní na to navazujeme rekonstrukcí nosné konstrukce, kterou připravujeme od roku 2019, kdy proběhla diagnostika mostu. K opravě Barrandovského mostu se stavíme čelem, protože chceme předejít neštěstím, jako se staly například v Janově nebo v Praze u Trojské lávky. Oba zřícené mosty spojuje podobná konstrukce jako vidíme u Barrandovského mostu. Uvědomujeme si závažnost rekonstrukce pro pražskou dopravu. Barrandovský most je nenahraditelná dopravní tepna. Proto byla poprvé v historii města veřejná zakázka nastavena tak, že doba rekonstrukce měla stejnou váhu jako cena,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady TSK.
„Délku prací se nám podařilo stáhnout na tři a půl měsíce z původně projektantem očekávaných devíti. Díky tomu můžeme rekonstrukci směřovat do letních měsíců, kdy je v Praze nejslabší doprava,“ dodal Scheinherr.

Rekonstrukce je rozdělena do čtyř etap. První se uskuteční letos s dobou dopravního omezení 110 dní a další budou postupně navazovat v příštích letech. V letech 2023 a 2024 se doprava omezí vždy na 92 dní a v roce 2025 už jen na 82 dní. Most nebude nikdy zcela uzavřen, průjezd bude možný ve třech jízdních pruzích, z původních čtyř, v obou směrech po celou dobu stavby.

Letos se bude pracovat v pravé polovině jižní části mostu ve směru ze Smíchova na Jižní spojku a na příjezdové strakonické rampě, která bude zbourána a postavena nová. Dále se bude opravovat spodní část barrandovské rampy a spodní části mostu nad komunikací Strakonická.

„Na opravy už se roky důkladně připravujeme. K plánování oprav jsme poprvé použili počítačové modelování dopravy s cílem maximální průjezdnosti. S dvouměsíčním předstihem jsme také rozšířili Strakonickou o celý jeden pruh, abychom ulevili dopravě v okolí. Samotný most pak zůstane průjezdný ve třech pruzích v každém směru a opravovat se bude vždy jen jeden pruh. Na místě bude přítomná také nonstop odtahová služba,“ uvádí se v tiskové zprávě hlavního města Prahy.

„V loňském roce jsme úspěšně dokončili sanaci pilířů a základů mostu pod hladinou Vltavy. Nyní na to navazujeme rekonstrukcí nosné konstrukce, kterou připravujeme od roku 2019, kdy proběhla diagnostika mostu," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady TSK.

K opravě Barrandovského mostu se stavíme čelem, protože chceme předejít neštěstím, jako se staly například v Janově nebo v Praze u Trojské lávky. Oba zřícené mosty spojuje podobná konstrukce jako vidíme u Barrandovského mostu. Uvědomujeme si závažnost rekonstrukce pro pražskou dopravu. Barrandovský most je nenahraditelná dopravní tepna. Proto byla poprvé v historii města veřejná zakázka nastavena tak, že doba rekonstrukce měla stejnou váhu jako cena,“ dodal Scheinherr.

„Délku prací se nám podařilo stáhnout na tři a půl měsíce z původně projektantem očekávaných devíti. Díky tomu můžeme rekonstrukci směřovat do letních měsíců, kdy je v Praze nejslabší doprava,“ doplnil ještě Scheinherr.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x