Veřejná doprava v Královéhradeckém kraji přichystala nové jízdní řády
7. prosinec 2021 Redakce Doprava 1419 zobrazení 451 slovV neděli 12. prosince 2021 začnou platit nové jízdní řády pro železniční a autobusovou veřejnou dopravu v Královéhradeckém kraji.
Cestující se mohou těšit například na více přímých vlakových spojů z Broumovska a Náchodska do Hradce Králové nebo prodloužení trasy spěšných vlaků z krajské metropole přes Trutnov až do Svobody nad Úpou.
V autobusové dopravě čeká cestující a turisty například posílení spojů v Orlických horách, které ulehčí parkovacím kapacitám na Šerlichu.
„Orlické hory během zimní sezony dlouhodobě trápí problémy s parkováním na Šerlichu. Proto jsem v minulých měsících intenzivně jednal se starosty, policií a dalšími dotčenými orgány, abychom zkusili toto úskalí vyřešit. Jsem velmi rád, že ve spolupráci s obcí Deštné v Orlických horách posilujeme víkendovou dopravu mezi Deštným v Orlických horách, Šerlichem a Orlickým Záhořím,“ uvedl hejtman Martin Červíček.
Veřejnou dopravu po podpisu nových smluv od letošního března zajišťují společnosti CDS Náchod, P-transport, BusLine KHK a Konsorcium Transdev Morava, s. r. o. a AUDIS BUS, s. r. o. Smlouvy s nimi přinášejí významné změny pro zajištění pohodlného cestování po regionu.
Autobusy v Královéhradeckém kraji ročně najedou téměř 19 milionů kilometrů. Během deseti let Královéhradecký kraj za autobusovou dopravu zaplatí 7,7 miliardy korun.
„Každá změna jízdních řádů vychází z požadavků zejména od obcí, škol či zaměstnavatelů, nicméně mnoho úprav jízdních řádů aplikujeme i díky podnětům od cestujících. S novými jízdními řády také dojde k zahájení plnění nové smlouvy s železničním dopravcem, díky které zásadním způsobem v následujících deseti letech zvýšíme komfort cestování na železnici,“ uvedl krajský radní pro dopravu Václav Řehoř.
Letos v září Královéhradecký kraj podepsal s Českými drahami smlouvu na deset let, která zásadním způsobem mění kvalitu dopravy na železnici. Například od roku 2024 se na železnici objeví až 70 procent nových vlaků.
Samozřejmostí je nízkopodlažnost a doplňkové systémy pro přepravu osob s omezenou schopností pohybu a orientace, vybavení akustickými a informačními systémy, wi-fi připojením a zásuvkami. Během deseti let vlaky v našem kraji najedou 58 milionů vlakokilometrů.
Reklama