Železniční jízdní řád na Vysočině zůstane prakticky beze změn

7. prosinec 2021  Redakce   Doprava  1407 zobrazení  412 slov

V neděli 12. prosince 2021 začne platit nový železniční jízdní řád. Rozsah regionální dopravy Českých drah objednaný Krajem Vysočina zůstane na stejné úrovni jako v současném grafikonu.

Vlakové nádraží Žďár nad Sázavou na Vysočině. Foto MEDIASHOWVlakové nádraží Žďár nad Sázavou na Vysočině. Foto MEDIASHOW

Na většině tratí pojedou vlaky podobně jako v současnosti, k drobným úpravám dojde na tratích 240 Jihlava – Třebíč – Náměšť nad Oslavou – Brno a 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo.

Reklama

Bude také rozšířena platnost integrovaného dopravního systému VDV o některé úseky na hranicích se sousedním Středočeským a Jihočeským krajem. Nový jízdní řád bude platit až do 10. prosince 2022.Objednávka regionálních spojů na území Kraje Vysočina zůstane v jízdním řádu 2021/2022 na stejné úrovni jako v současném grafikonu.

Regionální spoje na území kraje ujedou 4,4 mil. vlakokilometrů. V regionu bude denně vypraveno v průměru 408 vlaků v pracovní dny a 288 v nepracovních dny. V celoročním průměru se jedná o 374 vlaků denně.

S platností od 12. prosince 2021 dochází k rozšíření IDS VDV. Do integrovaného systému budou nově zařazeny úseky Chřenovice – Zruč nad Sázavou zast. (trať 212), Obrataň – Tábor (trať 224), Slaviboř – Dačice město (trať 227), Golčův Jeníkov – Čáslav (trať 230) a Moravské Budějovice – Jemnice (trať 243, dopravce Railway Capital).

U dálkových vlaků nedochází v jízdním řádu 2021/2022 k významným změnám. Na všech linkách Českých drah, včetně těch, které vedou přes Kraj Vysočina, zůstává zachován současný rozsah provozu a jen minimálně, v řádu několika minut, se upravují cestovní doby a časy odjezdů a příjezdů.

Viditelná změna nastane u řazení souprav dálkových vlaků. České dráhy se totiž ve velké míře pustí do náhrady starších vozů, tzv. „koženek“, v obyčejných rychlících. Část „koženek“ zmizí z plánovaných oběhů v mnoha vlacích a nahradí je klimatizované vagóny s řadou služeb, jako jsou Wi-Fi nebo zásuvky na dobíjení cestovatelské elektroniky.

Většina rychlíků tak nabídne vozy s komfortem vlaků EC / IC. Kvalitativní změnu zaznamenají cestující zejména v rychlících „Vysočina“ z Brna přes Žďár nad Sázavou a Havlíčkův Brod do Prahy. Tam odstaví České dráhy nejvíce starších vozů a nahradí je moderními vagóny.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4.12 hvězdiček / Hodnoceno: 8x