Železniční uzel Ostrava se chystá na modernizaci
9. listopad 2020 Redakce Doprava 1890 zobrazení 667 slovOstravský železniční uzel by měl projít velkou modernizací za 25 miliard korun. Chystá se modernizace jednoho z nejvýznamějších železničních uzlů v České republice, a to v Ostravě. Projekt schválila centrální komise Ministerstva dopravy.
„Nyní bude následovat zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí projekční kanceláří Moravia Consult Olomouc. Jejím dílem je rovněž již dokončený záměr projektu. Samotné stavební práce by mohly v případě bezproblémové přípravy začít v roce 2025, celkové náklady se odhadují na 25 miliard korun,“ uvedla v tiskové zprávě Nela Friebová, tisková mluvčí Správy železnic.
Cílem stavby je především rekonstrukce železničního uzlu Ostrava pro výhledový rozsah osobní i nákladní železniční dopravy. Dojde k odstranění nevyhovujícího technického stavu stávající železniční infrastruktury a ke zvýšení její kapacity.
„Jedná se o jeden z největších projektů, který momentálně připravujeme. Po jeho dokončení se výrazně zvýší nejen spolehlivost a bezpečnost železniční dopravy, ale i komfort a kvalita služeb pro cestující. Modernizací největšího seřaďovacího nádraží v zemi bude posílena klíčová úloha tohoto železničního uzlu v nákladní dopravě,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda pro média.
Projekt zahrnuje rekonstrukci celé stanice Ostrava hl. n. (samotné osobní nádraží, pravé a levé nádraží, báňské nádraží a také stanici Ostrava střed), stanice Ostrava-Svinov a přilehlých traťových úseků. V rámci stavby budou rekonstruovány dopravní koleje, většina manipulačních kolejí a výhybek seřaďovacího nádraží, vybudují se nová dopravní propojení.
Součástí prací bude i instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. „Díky realizaci projektu dojde k navýšení traťové rychlosti v ostravském železničním uzlu až na 120 km/h a k zaústění další – třetí koleje do obvodu Ostrava-Svinov, který bude nově součástí stanice Ostrava hl. n. Součástí stavby budou i rekonstrukce nebo novostavby mostních objektů překonávající vodní toky, inundační oblasti, komunikace I., II. a III. třídy, místní a účelové komunikace, chodníky a cyklostezky a přístupy pro cestující,“ sdělila Friedová.
Ve stanici Ostrava-Svinov bude provedena úprava třebovického nástupiště č. 1 a rekonstrukce tří výhybek ve směru na Přerov, kolejová rozvětvení na Bohumín a Ostravu-Třebovice budou modernizována komplexně. V rámci stanice dojde ke celkové rekonstrukci staničního zabezpečovacího zařízení.
Mezistaniční úsek Ostrava hl. n. – Ostrava-Svinov projde kompletní obnovou s následným zvýšením traťové rychlosti do 120 km/h. Mezistaniční úsek bude nově doplněn o třetí traťovou kolej s rozšířením na čtyřkolejné řešení v obvodu stanice Ostrava hl. n. včetně zřízení nového mimoúrovňového přesmyku formou mostní konstrukce. Zastávka Ostrava-Mariánské Hory se zruší.
Reklama