Tyto přehledy mohou vést k výraznému poklesu míry prokliku (CTR) u organických výsledků, zejména u informačních dotazů.
A také už je to potvrzeno. AI Overviews od Googlu se v českém vyhledávání objevuje už téměř u každého pátého dotazu. Ukázala to analýza Marketing Miner, jejíž výsledky interpretoval oborový web o médiích a marketingu MediaGuru.cz. Je to dosud nejrozsáhlejší analýza využívání funkce AI Overviews v českém vyhledávání Google.
Společnost vycházela ze 6 milionů klíčových slov, která dlouhodobě monitoruje. Podle dat se AI Overviews zobrazuje u 19,6 % vyhledávacích dotazů, tedy zhruba u každého pátého.
Výstupy AI Overviews typicky čerpají z více zdrojů, nejčastěji jsou to tři zdroje, průměrný medián je pět citovaných webů. Zhruba polovina zdrojů se překrývá s weby, které jsou už tak v první desítce výsledků v organickém vyhledávání. To znamená, že viditelnost v AI Overviews je úzce spojená s organickým SEO výkonem.

Jak na viditelnost webu v AI Overviews
Pro zvýšení viditelnosti webu v AI Overviews je klíčové zaměřit se na principy EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) a budování autority.
Technické SEO, včetně správného nastavení robots.txt, meta tagů a strukturovaných dat, je nezbytné pro správné procházení a interpretaci obsahu AI.
Kvalitní uživatelská zkušenost (UX), rychlost webu a silná značka s kvalitním odkazovým profilem budou i nadále hrát zásadní roli v úspěchu webů.

Sponzorované odkazy na platformě Google prochází změnou
Google upravuje podobu stránky s výsledky vyhledávání, upozornil na to web MediaGuru.cz. Provozovatel nejpopulárnějšího vyhledávače umožní uživatelům jedním dotykem skrýt všechny sponzorované odkazy – zakryje je jedna velká lišta, která zůstane viditelná i při scrollování.
Nyní novinku nasazuje globálně jak pro mobilní, tak desktopové prohlížení a podle serveru TechCrunch dodává, že se lišta se sponzorovanými výsledky může objevovat nad i pod krátkými shrnutími obsahu webových stránek pomocí AI. Tím v poslední době Google vyhrazuje to nejviditelnější místo na stránce s výsledky vyhledávání.

Díky funkci skrývání sponzorovaných odkazů by si tak mohla roboticky generovaná shrnutí AI Overviews ukousnout ještě více uživatelské pozornosti.
MEDIASHOW Group má pro novou éru internetu řešení
Tyto nové trendy započaté v roce 2025 se plně projeví a rozšíří v roce 2026. Kromě úpravy obsahu na multimediální weby s důrazem na audio a video je vhodné implementovat i nové technologické řešení.
Kontaktuje MEDIASHOW Group, technologickou společnost pro tvorbu webů s nástroji AI, pro bližší informace a řešení: obchod@mediashow.cz.





