Vlastivědné muzeum v Olomouci hledá novou identitu

10. říjen 2022  Redakce   Kultura  300 zobrazení  334 slov

Otevřenou soutěž na novou vizuální identitu vypsalo Vlastivědné muzeum v Olomouci. Cílem je moderní grafická podoba komunikace všech muzejních objektů směrem k veřejnosti. Designéři mohou své návrhy zasílat do konce listopadu letošního roku. Uvedl to web Olomouckého kraje.

Vlastivědné muzeum v Olomouci. Foto MEDIASHOWVlastivědné muzeum v Olomouci. Foto MEDIASHOW

Vlastivědné muzeum Olomouc sídlí v historickém objektu někdejšího kláštera nedaleko centra Olomouce, kromě toho spravuje také klasicistní zámek v Čechách pod Kosířem a Národní přírodní památku Arboretum v Bílé Lhotě, což ho v mnoha ohledech činí výjimečným. A právě to bychom chtěli, aby reflektovala i nová grafická podoba našeho muzea. Záměrem je, aby nás veřejnost jednoznačně identifikovala,“ uvedl Jakub Ráliš, ředitel Vlastivědného muzea v Olomouci.

Reklama

V zadání soutěže je vypracování návrhu celkové koncepce jednotné vizuální identity, včetně nového logotypu a grafického manuálu.

„U všech výstupů by se měla graficky a logicky sjednotit identifikace instituce, zároveň by však měla zůstat pobočkám jejich identita v rámci celku,“ poznamenal ředitel.

Nejzazší termín pro podání návrhů je 25. listopad letošního roku, odborná komise složená ze zástupců zadavatele, zřizovatele muzea, kterým je Olomoucký kraj, a odborníků z oblasti grafického designu by měla zasednout ještě letos v prosinci.

„Vizuální identitu vnímám jako důležitou součást prezentace a komunikace kulturní instituce, která tyto složky nesmí opomíjet. Proto vypsání soutěže vítám,“ doplnil Jan Žůrek, radní pro oblast kultury Olomouckého kraje.

Vlastivědné muzeum Olomouc má v současné době téměř dva miliony sbírkových předmětů, což ho z hlediska rozsahu sbírky řadí mezi největší muzea v České republice. Jádro muzea tvoří třicet šest podsbírek. Povahou sbírkového fondu v oblasti společenských i přírodních věd pokrývá nejen střední Moravu, ale i širší území s přesahem do zahraničí.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x