Povánoční a novoroční slevy lákají zpět do obchodů. Pozor na triky obchodníků
27. prosinec 2019 Redakce Lifestyle 2844 zobrazení 195 slovPovánoční a novoroční slevy mohou být u některých obchodníků jen cenovým tahákem v rámci marketingu bez skutečné reálné slevy. Častým trikem je krátkodobé zdražení, aby sleva byla jen původní cenou.
Navíc nejčastěji jsou akční nabídky vázané na nákup co největšího množství zboží, zejména to, které se neprodalo.
Klamavé praktiky jsou sice zákonem zakázány, ale někteří obchodníci se k nim stejně uchylují.
Jedním takovým trikem je, že reklama na slevu je ve výloze či v prodejně, avšak u samotného zboží žádná sleva není - a zákazník nakupuje za standardní cenu bez slevy. Obchodníci v tomto případě sází na to, že zákazník bude natolik "zaměstnán" výběrem zboží, že si ceny ani nevšimne.
Dalším oblíbeným obchodnickým trikem je velikost písma u reklam, letáků či cenovek. Obecně se mohou vyskytovat velké číslice s procenty slevy, avšak u nich nějaká ta hvězdička... Je dobré také číst malá písmena, která často upozorňují na nějaká omezení.
Pozor i na slovička "až", "od". Časté je rovněž omezení na nějaký druh zboží či na množství.
Reklama