Povánoční a novoroční slevy lákají zpět do obchodů. Pozor na triky obchodníků

27. prosinec 2019  Redakce   Lifestyle  92 zobrazení  195 slov

Povánoční a novoroční slevy mohou být u některých obchodníků jen cenovým tahákem v rámci marketingu bez skutečné reálné slevy. Častým trikem je krátkodobé zdražení, aby sleva byla jen původní cenou.

Symbol povánočního výprodeje, ilustrační foto. Foto: Pixabay.comSymbol povánočního výprodeje, ilustrační foto. Foto: Pixabay.com

Navíc nejčastěji jsou akční nabídky vázané na nákup co největšího množství zboží, zejména to, které se neprodalo.

Reklama

Klamavé praktiky jsou sice zákonem zakázány, ale někteří obchodníci se k nim stejně uchylují.

Jedním takovým trikem je, že reklama na slevu je ve výloze či v prodejně, avšak u samotného zboží  žádná sleva není - a zákazník nakupuje za standardní cenu bez slevy. Obchodníci v tomto případě sází na to, že zákazník bude natolik "zaměstnán" výběrem zboží, že si ceny ani nevšimne.

Dalším oblíbeným obchodnickým trikem je velikost písma u reklam, letáků či cenovek. Obecně se mohou vyskytovat velké číslice s procenty slevy, avšak u nich nějaká ta hvězdička... Je dobré také číst malá písmena, která často upozorňují na nějaká omezení.

Pozor i na slovička "až", "od". Časté je rovněž omezení na nějaký druh zboží či na množství.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 1 hvězdiček / Hodnoceno: 1x