MEDIASHOW první článek zveřejnil 19. listopadu 2005. Psal o Pergnerové, Boučkovi či reality show
19. listopad 2021 Advertorial Média 1224 zobrazení 1456 slov"To je megafičák! Z nutnosti se udělala přednost. Tři týdny zbývají do velkého finále reality show TV Prima VyVolení a celý ansámbl se odstěhoval na Slovensko. A to i s Terezou Pergnerovou!" Takto psal web MEDIASHOW 22. listopadu 2005 a i v následujícím roce 2006 se zaměřoval na infozábavu, na první pokusy bulváru na českém internetu.
MEDIASHOW patří mezi skupinu nejstarších obsahových webů publikujících články a původní texty na českém internetu. Vznikl v listopadu 2005 a založil ho Radek Pešout.
"V té době mně bylo 25 let a vůbec jsem nevěděl, co lidé vlastně chtějí na internetu číst. A zda vůbec chtějí číst. Na jedné straně tu byly odborné weby zabývající se zájmovými tématy. Na straně druhé tu byly zpravodajské weby kopírující novinové články a publikující agenturní zpravodajství. Mezitím existovaly stále více populární osobní blogy," vzpomíná Radek Pešout.
Byla to doba, kdy ještě nebyl rozšířen v Česku Google, natož YouTube. O Facebooku a fenoménu sociálních sítích nikdo nic nevěděl. V té době ani Seznam.cz ještě neinvestoval do tvorby vlastních obsahových projektů, byla to spíše technologická firma.
"Vymyslel jsem MEDIASHOW, neboť jsem chtěl psát obsah, který by měl ohlas a nějak by se k němu lidé dostali. Na základě žurnalistických zkušeností jsem věděl, jak čtenáře zaujmout. Jenže psát na papír a na internet je rozdíl. Logicky se z papíru na web přenášely stejné zkušenosti a mechanismy, jen s tím rozdílem, že díky větší interaktivitě (přes komentáře pod články) a snaze články sdílet, bylo nutné psát tak, aby to vyvolalo emoce," vysvětluje Radek Pešout.
A právě na emocích stál obsah MEDIASHOW. Vytvořil se mix seriozních a bulvárních informací. "Využil jsem prvku rotace, jak to funguje u písniček v rádiu. Dále jsem vše personifikoval. Konkrétní informace byla psána prostřednictvím známé osoby. Definoval jsem cílovou skupinu 17 až 29 let, které jsem vzhledem k mému tehdejšímu věku rozuměl. Také v té době internet byl větší doménou mladších ročníků, neboť ani v letech 2005 či 2006 nebylo samozřejmostí v domácnostech vlastnit počítač s připojením na internet," popisuje Radek Pešout.
Pak už se změnila stylistika psaní článků. "Vyznění článku bylo vždy dopředu patrné, šlo o názorové články. Měly vyvolat emoci, reakci. Cílem bylo šokovat. Využívali jsme tehdy nově vzniklého fenoménu reality show, které bortily tabu na televizní obrazovce. My jsme to z té obrazovky chtěli dostat na internet. Televize s internetem neuměly pracovat, byl pro ně v té době nezajímavý. Od toho jsme byli my, abychom to téma zvedli a posunuli dále ke čtenáři," objasňuje Radek Pešout.
Aby MEDIASHOW vytvořilo i vlastní image, pracovalo s marketingem. "Měli jsme soutěže i své vlastní tváře. Tvorba obsahu byla postavena na konkrétních osobách a jejich rubrikách. Dále na hlavním denním tématu, jehož cílem byla prémiovost a originálnost," dodává Radek Pešout.
Od roku 2007 se MEDIASHOW rozšiřovalo více k serioznějšímu obsahu a k většímu počtu článků, které už nebyly tolik premiérové, ale čtenáři stále více požadovali více obsahu. MEDIASHOW nikdy nevyužíval agenturní zpravodajství a snažil se obsah cílit spíše do lifestylových témat, avšak nikoliv odborných.
"Chtěli jsme být odpočinkovým webem, zábavou. Nikoliv vážným webem s nějakým politickým zpravodajstvím. Také jsme od původního bulvárního stylu se vraceli k seriozním textům. Chtěli jsme rozšířit cílovou skupinu čtenářů i přes 30 let. Do roku 2010 jsme chtěli oslovovat čtenáře do 40 let, proto jsme naopak obsah změnili tak, aby nás četli lidé nad 20 let a nikoliv teenageři," vysvětluje Radek Pešout.
V roce 2011 byl v Česku již přítomný Facebook. Tím došlo k možnosti oslovovat čtenáře, avšak bylo nutné vytvořit dostatečný počet fanoušků na stránce webu. "Opět bylo nutné obsah přizpůsobit sociálním sítím, konkrétně Facebooku. Byla to doba optimalizování a hledání cest, jak se přizpůsobit algoritmům. A to nejen Facebooku, ale i Googlu či Seznamu," říká Radek Pešout.
Obsah byl přizpůsoben pro většinového čtenáře ve skupině 25 až 45 let. "Přestala se psát názorová žurnalistika, zastavili jsme autorské rubriky, obsah byl prostě mainstreamový. Zkoušeli jsme i politiku. Snažili jsme se masivněji rozšířit počet čtenářů, protože reklamní trh na internetu byl nově postaven na snaze mít co nejvíce uživatelů a shlédnutých stránek. Tudíž už nebyl prostor pro jedno nosné téma, ale během dne bylo nutné skládat obsah z většího počtu článků," naznačuje tehdejší strategii Radek Pešout.
Po roce 2014 vznikla skupina regionálních webů, která byla orientována na staršího čtenáře, který vyhledává regionální i politická témata. MEDIASHOW bylo tehdy na "druhé koleji."
"Vytvořili jsme mediální skupinu MediaShow Group a jako nosný produkt jsme si vytyčili regionální weby s novými názvy. Původní představa byla, že regionální weby mají regionální působnost a společným obsahem bude ten, který bude na celoplošném MEDIASHOW. A nabídne lifestylový obsah. Ovšem tato myšlenka se nám nepodařila zrealizovat, protože oba typy obsahových projektů byly poměrně odlišné a neviděli jsme překryv. Tedy čtenáře z regionu zajímajícího se o politiku a kauzy nezajímal web píšící o televizi..," vysvětluje zkušenost Radek Pešout. "To samé bylo i se specializovanými formáty a weby typu ženský magazín, cestování, finance."
Rozhodnutí o zásadní změně bylo učiněno v létě 2020, a to díky krizi s pandemií covid-19.
"Věděli jsme, že je to ekonomicky i personálně neudržitelné. Bylo několik plánů možných řešení. I to radikální, že to vše zavřeme a skončíme. V říjnu 2020 jsme pak přišli s tím, že se změní obsah regionálních webů a MEDIASHOW se bude orientovat na regionální zprávy, ale jen z Prahy, Brna, Ostravy a Plzně. Na jaře 2021 jsme posílili obsah i o další krajská města i menší regionální okresní města. A padlo rozhodnutí, že MEDIASHOW bude hlavní web s regionálním obsahem," říká Radek Pešout.
Tentokrát MEDIASHOW postavilo obsah opačně. Nosné téma jsou zprávy z regionů. Zvláštní pozici mají Praha, Brno, Ostrava a Plzeň. Od října 2021 navíc došlo k rozšíření témat jako doprava, vzdělání, cestování, historie... A dále lifestylová témata typu bydlení, žena, finance, auto...
"Regionální weby z období 2014 až 2020 měly již starší cílovou skupinu, čtenáři prostě zestárli. My jsme ale potřebovali omladit. Nejlépe to lze udělat u značky MEDIASHOW, což se nám potvrdilo. Nová cílová skupina je 25 až 55 let, muži i ženy. U regionálních webů jsme byli někde 45 až 70 let. Za výborné ekonomické situace bychom mohli zachovat více projektů, ovšem pokud další zima bude o možném lockdownu ekonomiky kvůli covid-19, bylo nutné se zaměřit jen na nejzajímavější cílovou skupinu, což je celoplošné a mainstreamové MEDIASHOW," říká Radek Pešout.
Je tomu 16 let, co MEDIASHOW poprvé se objevilo na českém internetu. "Uvidíme, jak to bude dál. Domnívám se, že i nyní se nám podařil najít způsob jak fungovat a udržet značku na trhu," dodává Radek Pešout.
Reklama