Největší změny v loajalitě vykazuje generace Z, jež očekává více než jen věrnostní body nebo e-maily. Od značek chce relevanci, emocionální spojení a také to, že se spotřebiteli budou komunikovat v jejich přirozeném prostředí, tedy na TikToku, YouTube, Instagramu nebo přes mobilní aplikaci.
Vyplývá ze studie od společnosti SAP Emarsys Customer Loyalty Index 2025 a výsledky interpretoval oborový web o médiích a marketingu MediaGuru.cz.
Mnohem více než ceny či kvality produkty si cení personalizace, hodnot a emočními podněty. Získat si je lze podle studie relevantní, rychlou a emočně inteligentní komunikací.

Mladí z generace Z koupí trendující výrobky
Skutečná zákaznická loajalita klesla z 34 % na 29 %, zatímco tzv. trendující loajalita, ovlivněná sociálními sítěmi, tvoří 14 % spotřebitelů.
Až 15 % respondentů si zakoupilo produkty čistě proto, že trendovaly na TikToku, a 29 % ztrácí zájem o produkty, jakmile přestanou trendovat.

Trendy a viralita na sociálních sítích pomáhají budovat důvěru, přičemž 16 % spotřebitelů důvěřuje TikToku a dalším sociálním médiím více než reklamě.
Generace Z očekává od značek relevanci, emocionální spojení a komunikaci v jejich přirozeném prostředí, nikoli jen věrnostní body.






