Tramvajové tratě v Ostravě budou zelené

14. listopad 2020  Redakce   Ostrava  247 zobrazení  801 slov

Město Ostrava zahájilo ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava postupnou modernizaci tramvajových tratí a zavádění nových technologií v jejich konstrukci po vzoru velkých měst západní Evropy.

Tramvajový pás v Ostravě. Foto: DP OstravaTramvajový pás v Ostravě. Foto: DP Ostrava

„Dlouhodobým cílem města a dopravního podniku je zatraktivnit hromadnou dopravu tak, aby ji lidé preferovali před používáním osobních aut, “ uvedla tisková mluvčí města Andrea Vojkovská.

Reklama

Postupná modernizace a estetizace tratí pozitivně ovlivní i okolní veřejný prostor, sníží se jejich hlučnost, zvýší se komfort přepravy, dojde k ozelenění lokality.

V polovině listopadu skončila úprava tramvajové trati v ulici Dr. Martínka v Hrabůvce. Aktuálně se modernizují dva úseky v ulici Výškovické v Zábřehu a v příštím roce je naplánována kompletní oprava trati v Opavské ulici v Porubě. Opravovat se budou také úseky v ulicích Pavlovova v Zábřehu a Hlučínská v Přívoze.

„Projektový tým, který se zabývá modernizací sítě tramvajových těles, dlouho řešil otázku typologie modernizovaných tratí, “ konstatovala investiční náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.

„Primárně jsme analyzovali varianty použití otevřeného a uzavřeného krytu tratí. V současnosti má většina tramvajových tratí otevřené svršky, které bychom rádi v zastavěném území postupně eliminovali. Otevřené svršky by měly časem zůstat jen v nezastavěném území. Způsob modernizace tratí a zakrytí jízdní dráhy budeme volit podle charakteru území, “ vysvětlila náměstkyně.

V roce 2021 se plánuje zahájení modernizace úseku v Porubě a připravovány jsou i úpravy dalších tratí v Zábřehu a v Přívoze. Přestavba trati v Porubě v ulici Opavská v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Martinovská a 17. listopadu dlouhém 1626 metrů za zhruba 200 milionů korun by měla skončit v roce 2022.

Letos už proběhla na Opavské rekonstrukce trati  v nezastavěném území, kde je prioritou rychlost tramvají. Proto tam zůstává otevřený kryt, který vzhledově nikoho neobtěžuje a jeho údržba je jednodušší. Příští rok se bude, již v zastavěném území, instalovat pevná jízdní dráha a převážně zatravněný povrch, který na frekventované komunikaci podtrhne její charakter bulváru.

estetizace tratí pozitivně ovlivní i okolní veřejný prostor, sníží se jejich hlučnost, zvýší se komfort přepravy, dojde k ozelenění lokality. V pátek 13. listopadu skončila úprava tramvajové trati v ulici Dr. Martínka v Hrabůvce. Aktuálně se modernizují dva úseky v ulici Výškovické v Zábřehu a v příštím roce je naplánována kompletní oprava trati v Opavské ulici v Porubě. Opravovat se budou také úseky v ulicích Pavlovova v Zábřehu a Hlučínská v Přívoze.
„Projektový tým, který se zabývá modernizací sítě tramvajových těles, dlouho řešil otázku typologie modernizovaných tratí, “ konstatovala investiční náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
„Primárně jsme analyzovali varianty použití otevřeného a uzavřeného krytu tratí. V současnosti má většina tramvajových tratí otevřené svršky, které bychom rádi v zastavěném území postupně eliminovali. Otevřené svršky by měly časem zůstat jen v nezastavěném území. Způsob modernizace tratí a zakrytí jízdní dráhy budeme volit podle charakteru území, “ vysvětlila náměstkyně.
V roce 2021 se plánuje zahájení modernizace úseku v Porubě a připravovány jsou i úpravy dalších tratí v Zábřehu a v Přívoze. Přestavba trati v Porubě v ulici Opavská v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Martinovská a 17. listopadu dlouhém 1626 metrů za zhruba 200 milionů korun by měla skončit v roce 2022. Letos už proběhla na Opavské rekonstrukce trati  v nezastavěném území, kde je prioritou rychlost tramvají. Proto tam zůstává otevřený kryt, který vzhledově nikoho neobtěžuje a jeho údržba je jednodušší. Příští rok se bude, již v zastavěném území, instalovat pevná jízdní dráha a převážně zatravněný povrch, který na frekventované komunikaci podtrhne její charakter bulváru.

Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.88 hvězdiček / Hodnoceno: 16x