Nové parkoviště u tramvajové smyčky v Hlučínské ulici v lokalitě Černý potok v Ostravě - Přívoze na okraji města je od čtvrtka 4. února v provozu a začalo sloužit veřejnosti. Jeho kapacita je 118 míst a fungovat bude v režimu park and ride, tedy zaparkuj a jeď.
Reklama
Lze na něj odbočit při cestě od Hlučína vlevo z ulice Hlučínské nebo vpravo ve směru od centra. Příjezd je také z ulice Slovenské. Výjezd je do ulice Na Náhonu.
„Naším cílem bylo stavbou parkoviště na vjezdu do Ostravy po vzoru moderních evropských metropolí omezit počty aut vjíždějících do centra, kde jsou omezené možnosti parkování. Řidiči přijíždějící do Ostravy z Hlučínska nyní mají možnost odstavit auto na parkovišti a pohodlně pokračovat městskou hromadnou dopravou nebo na sdílených kolech,“ uvedla investiční náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
Jak uvedla v tiskové zprávě tisková mluvčí města Andrea Vojkovská, parkoviště je určeno především pro automobily lidí, kteří denně přijíždějí do Ostravy za zaměstnáním ve směru od Hlučínska nebo sjíždějí v této lokalitě z dálnice D1. Snížení počtu aut vjíždějících do centra také omezí emise z dopravy, které znečišťují ovzduší v Ostravě.
V budoucnu bude navíc snadnější vjezd na parkoviště ze silnice I/56, protože je naplánováno její rozšíření ve směru od Hlučína na tři samostatné jízdní pruhy. Do té doby je upraveno svislé i vodorovné dopravní značení a doplněna světelná signalizace. Rozšíření komunikace v Hlučínské ulici by mělo být hotovo do několika měsíců.
„Na novém parkovišti bylo povoleno předčasné užívání, protože stavebně už je připraveno sloužit veřejnosti. Hotovo včetně inteligentního parkovacího systému bude letos v létě, kdy skončí také rozšíření silnice I/56 ve směru od Hlučína, které na něj zjednoduší nájezd. Do té doby ho budou všichni zájemci využívat zdarma,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek.
„I poté, co dojde ve druhé polovině roku k jeho zpoplatnění, na něm budou i nadále bezplatně parkovat řidiči, kteří pro další cestu využijí městskou hromadnou dopravu nebo sdílené dopravní prostředky, tedy aktuálně kola, v budoucnu také koloběžky nebo skútry. Pro ostatní bude do konce letošního roku platit sazba deset korun za auto a den. Místo bude pod dohledem kamer i strážníků,“ dodal náměstek.
Parkoviště typu P + R (park and ride) se staví na okrajích měst, kudy projíždějí za prací lidé z přilehlých příměstských aglomerací. Z vybrané lokality musí být dobře dostupná městská hromadná doprava, která cestující rychle a levně doveze do cíle jejich cesty a poté zpět k jejich vozu. Nové parkoviště na Černém potoku je prvním tohoto typu v Ostravě. Projekt má pomoci s řešením parkování v centru a motivovat k používání ekologičtějších forem dopravy. V Ostravě je nové parkloviště na okraji města
Nové parkoviště u tramvajové smyčky v Hlučínské ulici v lokalitě Černý potok v Ostravě - Přívoze na okraji města je od čtvrtka 4. února v provozu a začalo sloužit veřejnosti. Jeho kapacita je 118 míst a fungovat bude v režimu park and ride, tedy zaparkuj a jeď.
Lze na něj odbočit při cestě od Hlučína vlevo z ulice Hlučínské nebo vpravo ve směru od centra. Příjezd je také z ulice Slovenské. Výjezd je do ulice Na Náhonu.
„Naším cílem bylo stavbou parkoviště na vjezdu do Ostravy po vzoru moderních evropských metropolí omezit počty aut vjíždějících do centra, kde jsou omezené možnosti parkování. Řidiči přijíždějící do Ostravy z Hlučínska nyní mají možnost odstavit auto na parkovišti a pohodlně pokračovat městskou hromadnou dopravou nebo na sdílených kolech,“ uvedla investiční náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
Jak uvedla v tiskové zprávě tisková mluvčí města Andrea Vojkovská, parkoviště je určeno především pro automobily lidí, kteří denně přijíždějí do Ostravy za zaměstnáním ve směru od Hlučínska nebo sjíždějí v této lokalitě z dálnice D1. Snížení počtu aut vjíždějících do centra také omezí emise z dopravy, které znečišťují ovzduší v Ostravě.
V budoucnu bude navíc snadnější vjezd na parkoviště ze silnice I/56, protože je naplánováno její rozšíření ve směru od Hlučína na tři samostatné jízdní pruhy. Do té doby je upraveno svislé i vodorovné dopravní značení a doplněna světelná signalizace. Rozšíření komunikace v Hlučínské ulici by mělo být hotovo do několika měsíců.
„Na novém parkovišti bylo povoleno předčasné užívání, protože stavebně už je připraveno sloužit veřejnosti. Hotovo včetně inteligentního parkovacího systému bude letos v létě, kdy skončí také rozšíření silnice I/56 ve směru od Hlučína, které na něj zjednoduší nájezd. Do té doby ho budou všichni zájemci využívat zdarma,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek.
„I poté, co dojde ve druhé polovině roku k jeho zpoplatnění, na něm budou i nadále bezplatně parkovat řidiči, kteří pro další cestu využijí městskou hromadnou dopravu nebo sdílené dopravní prostředky, tedy aktuálně kola, v budoucnu také koloběžky nebo skútry. Pro ostatní bude do konce letošního roku platit sazba deset korun za auto a den. Místo bude pod dohledem kamer i strážníků,“ dodal náměstek.
Parkoviště typu P + R (park and ride) se staví na okrajích měst, kudy projíždějí za prací lidé z přilehlých příměstských aglomerací. Z vybrané lokality musí být dobře dostupná městská hromadná doprava, která cestující rychle a levně doveze do cíle jejich cesty a poté zpět k jejich vozu. Nové parkoviště na Černém potoku je prvním tohoto typu v Ostravě. Projekt má pomoci s řešením parkování v centru a motivovat k používání ekologičtějších forem dopravy.
Lze na něj odbočit při cestě od Hlučína vlevo z ulice Hlučínské nebo vpravo ve směru od centra. Příjezd je také z ulice Slovenské. Výjezd je do ulice Na Náhonu.
„Naším cílem bylo stavbou parkoviště na vjezdu do Ostravy po vzoru moderních evropských metropolí omezit počty aut vjíždějících do centra, kde jsou omezené možnosti parkování. Řidiči přijíždějící do Ostravy z Hlučínska nyní mají možnost odstavit auto na parkovišti a pohodlně pokračovat městskou hromadnou dopravou nebo na sdílených kolech,“ řekla investiční náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
Jak uvedla v tiskové zprávě tisková mluvčí města Andrea Vojkovská, parkoviště je určeno především pro automobily lidí, kteří denně přijíždějí do Ostravy za zaměstnáním ve směru od Hlučínska nebo sjíždějí v této lokalitě z dálnice D1.
Snížení počtu aut vjíždějících do centra také omezí emise z dopravy, které znečišťují ovzduší v Ostravě. V budoucnu bude navíc snadnější vjezd na parkoviště ze silnice I/56, protože je naplánováno její rozšíření ve směru od Hlučína na tři samostatné jízdní pruhy. Do té doby je upraveno svislé i vodorovné dopravní značení a doplněna světelná signalizace. Rozšíření komunikace v Hlučínské ulici by mělo být hotovo do několika měsíců.
„Na novém parkovišti bylo povoleno předčasné užívání, protože stavebně už je připraveno sloužit veřejnosti. Hotovo včetně inteligentního parkovacího systému bude letos v létě, kdy skončí také rozšíření silnice I/56 ve směru od Hlučína, které na něj zjednoduší nájezd. Do té doby ho budou všichni zájemci využívat zdarma,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek.
„I poté, co dojde ve druhé polovině roku k jeho zpoplatnění, na něm budou i nadále bezplatně parkovat řidiči, kteří pro další cestu využijí městskou hromadnou dopravu nebo sdílené dopravní prostředky, tedy aktuálně kola, v budoucnu také koloběžky nebo skútry. Pro ostatní bude do konce letošního roku platit sazba deset korun za auto a den. Místo bude pod dohledem kamer i strážníků,“ dodal náměstek.