Začal provoz na nejmodernější tramvajové trati v Ostravě

2. září 2022  Redakce   Ostrava  1039 zobrazení  533 slov

Ostravský dopravní podnik zahajuje provoz na tišší a zatravněné tramvajové trati, a to v ulici Opavská v Ostravě-Porubě. Jde o nejdelší úsek nejmodernější ostravské tratě. Na řadě je nyní investice v Ostravě-Jihu.

Ilustrační snímek z Ostravy - tramvajová trať mezi centrem města a Porubou. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Ostravy - tramvajová trať mezi centrem města a Porubou. Foto MEDIASHOW

Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy. Ta zajistí Porubanům snížení hluku a vibrací z provozu tramvají. Uvedl to web města Ostravy v tiskové zprávě.

Reklama

Dopravní podnik Ostrava (DPO) úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum. Modernizace za 236 mil. korun, největší letošní investice DPO do infrastruktury, intenzivně probíhala po celé letní prázdniny tak, aby trať byla se zahájením školního roku zprovozněna.

V modernizovaném úseku tratě je od 1. září ukončena tramvajová výluka. S ohledem na drobné dokončovací práce potrvá omezení silničního provozu až do poloviny září, kromě křižovatky Opavská-Sokolovská-Porubská, která již bude průjezdná. Do konce měsíce září by měla být stavba dokončena kompletně, včetně vybavení zastávek. Stavba je spolufinancována z Operačního programu Doprava EU ve výši 85 % uznatelných nákladů.

„ Poruba je důležitý a velký městský obvod, diskomfort v podobě tramvajové výluky a nezbytného přestupování na náhradní autobusovou dopravu jsme chtěli obyvatelům zkrátit na nutné minimum. Zbývají ještě drobné dokončovací práce, které už ale lze provádět za provozu. Věříme, že všichni Porubané ocení tišší, modernější a zatravněnou trať, která jim bude dlouho sloužit,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Ostravský primátor Tomáš Macura konstatoval: „Věřím, že provedenou investici ocení, jako významnou změnu k lepšímu, jak cestující, tak i obyvatelé Poruby. Zlepšení komfortu cestování i kvality bydlení v částech, kterými trať vede, je patrná na první pohled. Právě Poruba a její obyvatelé se nyní mohou těšit z nejmodernějšího tramvajového úseku ve městě. V nastaveném směru však pokračujeme dál, kontinuální zlepšování úrovně cestování v městské hromadné dopravě je jednou z našich dlouhodobých priorit.“

DPO v polovině září naváže na práce modernizací tratě v Ostravě-Jihu, kde vznikne rychlejší i voňavá tramvajová trať. Modernizací projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les.

Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v ČR mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibydou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Půjde o první takto zmodernizované místo v Ostravě.

Stavba by měla probíhat do listopadu 2022. Cena za novou trať přesahuje 85 milionů korun. Modernizace bude hrazena ze zdrojů DPO a částečně z dotací EU.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.27 hvězdiček / Hodnoceno: 11x