Stavař na cestách je unikátní podcast a videocast z produkce MEDIASHOW Original, který vyrábí produkční, marketingová a PR agentura MEDIASHOW Digital. Využívá marketingové strategie Total video vycházející z video marketingu.
Cestování po Česku může být inspirativní a v atraktivní formě připravené pro sociální sítě i platformy. Přesně na toto vsadila nová mediální značka Stavař na cestách.
Jak už jméno napovídá, skládá se ze dvou slov: stavař a cesty. Průvodcem je vystudovaný stavař, který cestuje hlavně po Česku a přináší pohled na místní reálie. Představuje města a místa, popisuje, co vidí – a přidává kontext. Ať už historický či právě stavařský. Tím se tento formát odlišuje od konkurence.
Podcast Stavař na cestách je napříč platformami
Podcast Stavař na cestách nabízí i formou product placementu umístění sdělení do klasického video příběhu, ale také jako samostatný videopříspěvek. A to ve formě reels a shorts, ale také klasického videa.

Obsah pod značkou Stavař na cestách je umisťován na co nejvíce platforem. Základ tvoří sociální síť Facebook, dále Instagram. Tady je největší počet zobrazení v rámci reels a příspěvků pohybující se i v desítkách tisíc zobrazení díky organickému šíření napříč sociální sítí.
Další platformou je YouTube a YouTube Music. Vytváří základ pro umístění video příspěvků na audio video platformě MEDIASHOW.cz.
To není všechno. Kromě videa jsou i speciální audio verze. Domovskou platformou je Spotify, které rovněž slouží jako základna pro umístění audio podcastu na MEDIASHOW.cz.
Marketingový ekosystém Stavař na cestách
Pro YouTube i pro platformu MEDIASHOW.cz vznikají i extra delší díly podcastu Stavař na cestách. K hlavní linii se přídávají vedlejší větve: rozhovory, analýzy, příběhy. A to i v textové formě.

Podcast Stavař na cestách je vytvořen i z pohledu marketingové strategie Total video a merchendisingu, souvisejících produktů a služeb. Tím dochází ke zvýšení zásahu a vhodné prezentace zapojených subjektů do celého projektu.
Kromě video epizod je projekt koncipován pro tvorbu samostatné brožury – knihy – která staví na textu a fotografiích.
Podcast Oblíbená místa doplňuje Stavaře na cestách
Stavař na cestách navíc není jediný cestovatelský podcast. Je úzce propojen s podcastem Oblíbená místa, který více propaguje místa pro zábavu, relax či gastronomii. Dochází k vzájemné synergii.
Podcast Oblíbená místa navazuje na projekt vzniklý v roce 2018. Tehdy šlo o rozhovorový a reportážní seriál s fotogalerií. V popředí byla regionální osobnost, která vyprávěla o svém oblíbeném místě v rámci daného regionu.

Nyní Oblíbená místa jsou více tip podcastem se silnou vizuální složkou formátů reels a shorts. Navíc vznikl rozsáhlý seriál postavený na textu, který popisuje oblíbená místa a domovskou platformou je MEDIASHOW.cz.
Dalším krokem je vytvoření kompilace postavené na textu a fotografiích v samostatné brožuře, která je průvodcem pro cestovatele zejména střední a starší generace, která preferuje tištěnou podobu. K dispozici bude i v online verzi na technologicky nově připravované platformě MEDIASHOW.cz pro rok 2026.
Již nyní jsou Oblíbená místa jako podcast na platformě Spotify, mají vlastní stránku na Facebooku a audioverze jsou na MEDIASHOW.cz.
Oba podcasty Stavař na cestách i Oblíbená místa mají v rámci videa základnu na YouTube kanálu Happy Radio CZ.
Přesah k dalším podcastům: Energické Česko, Fachmani a fachmanky
Projekty fungují samostatně, ale také synergicky s dalšími podcasty. Mezi ně patří energický podcast Energické Česko a podcast Fachmani a fachmanky v regionech. Zatímco Energické Česko sleduje témata z širšího celonárodního pohledu, Fachmani a fachmanky dává prostor k prezentaci a inspirativnímu pohledu tvůrců z regionů.

Podcasty jsou součástí mediální značky MEDIASHOW Original vyráběné v kreativní, marketingové a PR agentuře MEDIASHOW Digital. Pod touto značkou vystupuje společnost PR NEST Media, která vytváří obsah i díky strategii Digital AI 2025+. Ta vznikla na základě studie a průzkumu realizovaném v letech 2023 až 2025, závěry popsal například web o médiích a marketingu MediaGuru.cz.






