Autobusový terminál Černý Most zná novou podobu

7. únor 2023  Redakce   Praha  437 zobrazení  928 slov

Pražští radní schválili koncepční studii na novou podobu dopravního terminálu na Černém Mostě v Praze, kterou zpracovalo studio re:architekti spolu s dalšími odborníky.

Ilustrační snímek - Autobusový terminál Černý Most v Praze. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek - Autobusový terminál Černý Most v Praze. Foto MEDIASHOW

Reklama
Studie navrhuje nejvhodnější dlouhodobé dopravní řešení pro terminál s cílem proměnit ho v příjemné, přehledné, bezpečné a pohodlné místo. Před samotnou rekonstrukcí bude terminál provizorně upraven.
Terminál na Černém Mostě denně využije okolo 50 tisíc cestujících. Jedná se o důležitý přestupní bod mezi metrem B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a parkovištěm P+R s kapacitou 850 vozidel. Současné řešení terminálu je již zastaralé a samotné propojení k nástupištím komplikované.
Rada hl. m. Prahy proto pověřila Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby vybral zpracovatele koncepční studie celkové revitalizace terminálu. Výběrového řízení vyhrál multioborový tým, který vede kancelář re:architekti.
Koncepční studie řeší primárně nedostatky současného stavu (jako je špatně odvodněná mostní konstrukce, degradující materiál, neustálé znečišťování a špatně zastřešené autobusové nástupiště) a navrhuje nové řešení, které bude tvořeno jednodušším a pro uživatele přehlednějším prostorem.
Cílem rekonstrukce je vytvořit atraktivní místo s náměstím, obchody, stromy a dopravním terminálem, které bude příjemné pro obyvatele sídliště, přestupující nebo také návštěvníky obchodních center v blízkosti terminálu.
Studie byla projednávána s dotčenými subjekty jako je městská část Praha 14, ROPID, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Policie ČR a odbor dopravy pražského magistrátu, zároveň byla schválena Radou městské části Praha 14. Nyní bude dále doplněna o dopravní posouzení proveditelnosti a dopadů navržených úprav na ulicích Chlumecká a Ocelkova.
„Studie řeší neutěšený stav terminálu, který nefungoval od jeho vzniku v roce 1998. Nejenže se tím zpřehlední a zkultivuje prostor pro cestující, ale nově bude provázán s přilehlou čtvrtí, kde žije okolo 15 000 Pražanů, a ti tak získají i nové náměstíčko. Výhodu to má i pro autobusy, které nově projedou terminálem rychleji a plynuleji,“ říká Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu.

Studie navrhuje nejvhodnější dlouhodobé dopravní řešení pro terminál s cílem proměnit ho v příjemné, přehledné, bezpečné a pohodlné místo. Před samotnou rekonstrukcí bude terminál provizorně upraven.

Terminál na Černém Mostě denně využije okolo 50 tisíc cestujících. Jedná se o důležitý přestupní bod mezi metrem B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a parkovištěm P+R s kapacitou 850 vozidel.

Současné řešení terminálu je již zastaralé a samotné propojení k nástupištím komplikované. Rada hl. m. Prahy proto pověřila Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby vybral zpracovatele koncepční studie celkové revitalizace terminálu. Výběrového řízení vyhrál multioborový tým, který vede kancelář re:architekti.

Koncepční studie řeší primárně nedostatky současného stavu (jako je špatně odvodněná mostní konstrukce, degradující materiál, neustálé znečišťování a špatně zastřešené autobusové nástupiště) a navrhuje nové řešení, které bude tvořeno jednodušším a pro uživatele přehlednějším prostorem.

Cílem rekonstrukce je vytvořit atraktivní místo s náměstím, obchody, stromy a dopravním terminálem, které bude příjemné pro obyvatele sídliště, přestupující nebo také návštěvníky obchodních center v blízkosti terminálu.

Studie byla projednávána s dotčenými subjekty jako je městská část Praha 14, ROPID, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Policie ČR a odbor dopravy pražského magistrátu, zároveň byla schválena Radou městské části Praha 14. Nyní bude dále doplněna o dopravní posouzení proveditelnosti a dopadů navržených úprav na ulicích Chlumecká a Ocelkova.

„Studie řeší neutěšený stav terminálu, který nefungoval od jeho vzniku v roce 1998. Nejenže se tím zpřehlední a zkultivuje prostor pro cestující, ale nově bude provázán s přilehlou čtvrtí, kde žije okolo 15 000 Pražanů, a ti tak získají i nové náměstíčko. Výhodu to má i pro autobusy, které nově projedou terminálem rychleji a plynuleji,“ říká Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x