Chystá se výstavba tramvajové trati z Modřan do Libuše
17. březen 2022 Redakce Praha 1837 zobrazení 431 slovRada hl. m. Prahy přijala návrh na majetkoprávní vypořádání v lokalitě Libuš a Kunratice mezi hlavním městem a celkem šesti vlastníky tamních pozemků, na kterém společně pracovalo hned několik týmů z Magistrátu hl. m. Prahy.
Pozemky jsou nezbytně nutné pro výstavbu tramvajové trati Modřany – Libuš i plánovanou stanici metra na trase D. Nynější dohoda také zajistí, že by hlavní město mělo dokončit stavbu trati včas, a tudíž nepřijde o již přiznanou evropskou dotaci ve výši 305,4 milionu korun.
„Stavba metra D dostala před pár dny stavební povolení. Stavba tramvajové trati na Libuš již stavební povolení má, stejně jako je již vysoutěžen dodavatel stavby. K tomu, aby se však mohlo stavět a krásné vizualizace z obrázků mít i v realitě na nyní ne příliš útulných místech, je třeba vlastnit pozemky, na kterých mají jednotlivé dopravní stavby stát,“ říká 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
„Díky směně pozemků budeme moci začít stavět tramvajovou trať Modřany – Libuš i budoucí stanici metra D. Zároveň díky včasně získaným pozemkům získáme i dotaci 305 milionů korun od Evropské unie z Operačního programu Doprava,“ uvádí náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Praha dlouhodobě jednala se šesti vlastníky o získání důležitých pozemků v katastrálním území Libuš a Kunratice. Obě strany se nakonec dohodly.
Výsledkem je nynější přijetí tzv. Iniciální rámcové dohody a s tím přímo souvisejícího návrhu směny pozemků, čímž budou zajištěny poslední pozemky potřebné pro výstavbu tramvajové trati Sídliště Modřany – Libuš a zároveň město získá i pozemky nezbytné pro vznik budoucí stanice metra D Libuš. Naopak stávající vlastníci v rámci dohodnuté směny obdrží jiné pozemky v dané lokalitě.
Na stavbu tramvajové trati má Dopravní podnik hl. m. Prahy, který je investorem, schválené financování z prostředků EU v rámci Operačního programu Doprava ve formě dotace ve výši 305,4 milionu korun.
Pro získání dotace je ale nezbytné, aby byla tramvajová trať dokončena a zároveň aby byl zahájen její provoz nejpozději do poloviny roku 2023. V případě, že by hlavní město potřebné pozemky v rámci nynější směny nezískalo, vážně by hrozilo, že výstavbu nestihne přijde o již přiznané dotace.
Reklama