Praha 6 chystá novou tvář
12. únor 2022 Redakce Praha 1113 zobrazení 503 slovMěstská část Praha 6 ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign změní v první polovině roku 2022 vizuální podobu své komunikace. Jednotný vizuální styl vzejde z otevřené designérské soutěže, v jejíž porotě zasednou respektovaní odborníci.
Uvedl to v tiskové zprávě web městské části Praha 6.
Praha 6 byla první pražskou městskou částí, která zveřejnila své vlastní logo. Po 17 letech už nicméně neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst, na mnoha místech a produktech se nedá využít plně nebo čitelně. Aktuální logo je kvůli tomu používané nahodile, částečně, nebo je nahrazované písmy všech druhů a barev.
Vizuální identitu městské části v současnosti navíc tvoří jen samotné logo, bez dalších vizuálních prvků, které by dohromady tvořily jednotnou značku společně s organizacemi, které k radnici patří.
K pořádání soutěže na novou vizuální identitu Praha 6 přizvala organizaci Czechdesign, která zajistí profesionální vedení celého procesu a soutěž také zaštítí po odborné stránce. Během ledna bude zahájena příprava konkrétního soutěžního zadání a následně i sestavování poroty, ve které vedle volených zástupců městské části – včetně opozice – zasednou renomovaní odborníci.
Samotná soutěž bude vyhlášena v polovině dubna prvním kolem, do nějž se budou moci přihlásit všichni zájemci z řad grafických designérů a studií. Do druhého kola následně postoupí pět soutěžících. Vítěz bude znám v červnu letošního roku.
„Podobný typ soutěže jsme organizovali pro městskou část Praha 3. Vzešla z ní vizuální identita, která je výrazná, odvážná a hravá. Za dva roky své existence radnici přiblížila k občanům, zviditelnila Prahu 3 a téměř zlidověla. Věříme, že skvělého výsledku se dočkají i v Praze 6,“ přibližuje parametry soutěže a s ní spojená očekávání Radim Tuček, strategický ředitel Czechdesignu.
Současná Praha 6 je místem pro každodenní život i sídlem významných univerzit, ambasád nebo mezinárodního letiště. Moderní umění ve veřejném prostoru a technologie se staly její nedílnou součástí.
Designerská soutěž by tak měla nastolit cestu k vybudování vizuální identity, která bude autenticky odrážet podobu největší pražské městské části – bude moderní, nadčasová, důmyslná a otevřená světu. Nová sjednocená grafická podoba se pak postupně promítne do celkové vizuální komunikace Prahy 6.
Dosavadní logo, kterým se městská část Praha 6 prezentuje, pochází z roku 2005 z pera Michala Kopeckého. Logo je postaveno na průniku dvou základních geometrických tvarů – čtverce a kruhu. Spojení obou tvarů odkazuje ke konstruktivistické a funkcionalistické architektuře 30. let 20. století, která nalezla zvláště na území Prahy 6 své maximální uplatnění.
Reklama