Praha chce změnit image. Z pijáckých večírků být prémiovou metropolí s kvalitou
31. červenec 2023 Redakce Praha 355 zobrazení 794 slovHlavní město poslední roky mění image Prahy z večírkové destinace na prémiovou metropoli nabízející kvalitní služby. Celkem již dokončila 40 projektů a na dalších s partnery postupně pracuje.
Jednotlivé projekty reflektují i kultivaci veřejného prostoru a eliminaci negativních projevů spojených s turismem v historickém centru. Příkladem je kampaň Enjoy Respect Prague, která vkusnou formou informuje turisty o pravidlech a kultuře chování.
Nově kampaň doplňují outdoorové plakáty informující turisty, aby se nefotili se zvířaty, která jsou zneužívána pro ilegální byznys a provozovatelé si za to nechávají platit i několik tisíc korun.
Kampaň Enjoy Respect Prague je dlouhodobou kampaní, kterou připravila společnost Prague City Tourism. Jedná se o outdoorovou kampaň, která využívá plochy v historickém centru nebo například na Letišti Václava Havla. Jejím cílem je edukovat přijíždějící turisty o místních pravidlech.
„Kampaň navazující na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) podporuje udržitelný cestovní ruch a zmírňuje negativní projevy turismu ve městě. My jsme v kampani zavedli desatero doporučení, jak se chovat v Praze s ohledem na místní pravidla. Patří k nim například dodržování nočního klidu nebo využívání vyznačeného parkingu pro sdílené koloběžky a kola,“ říká František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.
Co se týče samotného turismu, Prahu navštívilo v rekordním předpandemickém roce 2019 celkem 8,044 milionu turistů. V té době Praha narážela na své limity z pohledu návštěvnosti a trpěla overturismem.
Vlivem pandemie covid-19 se počet turistů snížil na 2,1 milionu (2020) a 2,3 milionu (2021). V roce 2022 se již cestovní ruch začal zotavovat, Prahu v tomto roce navštívilo 5,9 milionu návštěvníků, což je cca 75 % předpandemického roku 2019.
V 1. kvartálu roku 2023 se pak počet turistů v metropoli zvýšil na téměř 89 % stejného období roku 2019. Hlavní město očekává, že z hlediska návštěvnosti bude za rok 2023 zhruba na úrovni 85 % oproti roku 2019.
Reklama