Praha chystá výstavbu dalších nových tramvajových tratí

22. červen 2023  Redakce   Praha  336 zobrazení  640 slov

Na další ze série debat z cyklu Velké změny Prahy prezentovali náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib a náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček další projekty, které navazují na tramvajový boom započatý v předešlém volebním období.

Ilustrační snímek z Prahy - Palmovka. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Prahy - Palmovka. Foto MEDIASHOW

Reklama
Na debatě v Centru architektury a městského plánování (CAMP) představili tramvajový okruh a další prodloužení stávajících tramvajových tratí, jejichž délka brzy dosáhne 150 km.
Oba náměstci veřejnosti představili klíčové projekty v oblasti rozvoje nových tramvajových tratí, na které se aktuálně soustředí největší pozornost. Prioritou je tramvajový okruh, který Prahu propojí po jejím obvodu. Pokračovat bude výstavba a projektová příprava dalších úseků tramvajových tratí, jež v budoucnu zajistí obsluhu rozvíjejících se okrajových částí metropole. Další prioritou je posilování kapacity a spolehlivosti tramvajové sítě v nejpřetíženější části – v samém centru města.
„Tramvaje mají městotvorný vliv a jejich rozvoj v Praze vnímám jako zásadní z hlediska zlepšování dopravní dostupnosti nových čtvrtí. V minulém volebním období jsme započali důležité projektové práce a první výsledky v podobě stavebních prací a zprovozněných úseků již vidíme. Chceme do velkých rozvojových čtvrtí, jako jsou například Nové Dvory nebo Nákladové nádraží Žižkov, přivádět tramvajové tratě, protože jde o rychlou, udržitelnou a komfortní alternativu k ostatním způsobům dopravy,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora pro územní rozvoj.
Při prezentaci se náměstci zaměřili na klíčové kolejové projekty. Ostatně 27. května slavnostně vyjela tramvaj z Modřan do Libuše, výstavba tratě začala jen o rok dříve v dubnu 2022. V přípravě je výstavba tramvajové tratě Holyně - Slivenec, staví se nový úsek Divoká Šárka – Dědinská, tramvajová trať povede také přes Dvorecký most.

Na debatě v Centru architektury a městského plánování (CAMP) představili tramvajový okruh a další prodloužení stávajících tramvajových tratí, jejichž délka brzy dosáhne 150 km.

Oba náměstci veřejnosti představili klíčové projekty v oblasti rozvoje nových tramvajových tratí, na které se aktuálně soustředí největší pozornost. Prioritou je tramvajový okruh, který Prahu propojí po jejím obvodu.

Pokračovat bude výstavba a projektová příprava dalších úseků tramvajových tratí, jež v budoucnu zajistí obsluhu rozvíjejících se okrajových částí metropole. Další prioritou je posilování kapacity a spolehlivosti tramvajové sítě v nejpřetíženější části – v samém centru města.

"Chceme do velkých rozvojových čtvrtí, jako jsou například Nové Dvory nebo Nákladové nádraží Žižkov, přivádět tramvajové tratě, protože jde o rychlou, udržitelnou a komfortní alternativu k ostatním způsobům dopravy,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora pro územní rozvoj.

Při prezentaci se náměstci zaměřili na klíčové kolejové projekty. Ostatně 27. května slavnostně vyjela tramvaj z Modřan do Libuše, výstavba tratě začala jen o rok dříve v dubnu 2022. V přípravě je výstavba tramvajové tratě Holyně - Slivenec, staví se nový úsek Divoká Šárka – Dědinská, tramvajová trať povede také přes Dvorecký most.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 2.5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x