Praha představila veřejnosti informační web k očkování

26. leden 2021  Redakce   Praha  1074 zobrazení  1760 slov

Hlavní město Praha ve spolupráci s městskou společností Operátor ICT a agenturou DDB Prague připravilo komplexní informační kampaň o očkování.

Z Prahy. Foto MediaShow.czZ Prahy. Foto MediaShow.cz

Reklama
Základním nástrojem bude informační web ockovani.praha.eu. Jeho návštěvníci na něm naleznou odpovědi na zásadní otázky ohledně očkování připravené společně s odborníky z oblasti zdravotnictví. Dalším cílem webu bude vyvracet zavádějící a nepravdivé informace, které se šíří po sociálních sítích.
„Cítíme potřebu nabídnout lidem přehledně a na jednom místě všechny potřebné informace ohledně očkování,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.
„Aby se lidé mohli skutečně rozhodnout, musejí mít dostatek relevantních informací. Děkuji proto agentuře DDB Prague, která zdarma poskytne vizuální styl mediální informační kampaně, který bude veřejnosti představen v únoru,“ pokračuje primátor.
Vizuály, které se objeví ve 2. fázi kampaně v průběhu února, budou mít jednu společnou komunikační linku odkazující k návratu do běžného života před pandemií. První sada vizuálů bude pracovat s motivy rodiny, podnikání a vzdělávání. Dále bude kampaň pracovat s motivy sportu, cestování a kultury.
„Nyní se dostáváme do kritické fáze boje s pandemií, kdy vedle zdravotních rizik svádíme boj s dezinformacemi kolem očkování,“ uvádí náměstek primátora pro bezpečnost Petr Hlubuček.
„Je naši povinností nenechat občany napospas všem těm konspiračním a dezinformačním kampaním, které mají za cíl jenom zpomalení návratu k běžnému, svobodnému životu tak, jak jsme jej znali před pandemií koronaviru. Od začátku pandemie vláda podceňuje komunikaci s veřejností. Vláda občanům oznamuje, zakazuje, nařizuje, ale nic nevysvětluje. V Praze jsme už v první vlně úspěšně realizovali Linku pomoci pro seniory nebo informační a rezervační web propojený s odběrovými místy a i nyní v komunikaci s veřejností pokračujeme,” podotýká náměstek.
„Ráda bych poděkovala paní primářce Haně Roháčové z Fakultní nemocnice Bulovka, která dohlédla na správnost odpovědí na nejčastější otázky ohledně očkování. Věřím, že tyto informace pomohou mnoha nerozhodnutých lidem v Praze,“ přidává Milena Johnová, radní pro oblast sociálních věcí a zdravotnictví.
„Klíčové je nyní pomoci nejstarším lidem. Na webu lidé najdou číslo asistenční linky pro seniory 800 160 166, kterou město provozuje ve spolupráci s neziskovou organizací Život 90 a díky které pomáháme seniorům nad 80 let s registrací a rezervací termínu v Centrálním rezervačním systému. Mimo centrální systém pokračujeme ve spolupráci s Českým červeným křížem a Městskou poliklinikou Praha v očkování seniorů a dalších kriticky ohrožených skupin lidí v pobytových sociálních službách a dále také v lůžkových zařízeních zdravotní péče,” rozebírá Johnová.
Aby město získalo lepší představu o tom, jak Pražané přistupují k očkování, nechalo si od agentury MEDIAN zpracovat průzkum veřejného mínění.
„Chceme dát lidem možnost se rozhodovat na základě skutečných dat a ne dojmů nebo fake news, které se i kvůli výrokům některých současných nebo bývalých politiků šíří internetem a médii. Web proto obsahuje i celou sekci, která se věnuje vyvracení dezinformací a na níž spolupracujeme s městskou organizací Pražský inovační institut,” dodává Zdeněk Hřib.
Průzkum od společnosti MEDIAN ukázal, že zhruba 65 % Pražanů má v tuto chvíli zájem nechat se očkovat. Nejčastější motivací je  ochrana vlastního zdraví, ochrana zdraví blízkých a příbuzných a vidina návratu k běžnému životu. Zhruba 40 % Pražanů se domnívá, že nemá o očkování dostatek praktických informací. Ty by nejčastěji chtěli získat z přehledné webové stránky, dále mají zájem například také o telefonát s praktickým lékařem či informační leták do schránky.

Základním nástrojem bude informační web ockovani.praha.eu. Jeho návštěvníci na něm naleznou odpovědi na zásadní otázky ohledně očkování připravené společně s odborníky z oblasti zdravotnictví. Dalším cílem webu bude vyvracet zavádějící a nepravdivé informace, které se šíří po sociálních sítích.

„Cítíme potřebu nabídnout lidem přehledně a na jednom místě všechny potřebné informace ohledně očkování,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

„Aby se lidé mohli skutečně rozhodnout, musejí mít dostatek relevantních informací. Děkuji proto agentuře DDB Prague, která zdarma poskytne vizuální styl mediální informační kampaně, který bude veřejnosti představen v únoru,“ pokračuje primátor.

Vizuály, které se objeví ve 2. fázi kampaně v průběhu února, budou mít jednu společnou komunikační linku odkazující k návratu do běžného života před pandemií. První sada vizuálů bude pracovat s motivy rodiny, podnikání a vzdělávání.

Dále bude kampaň pracovat s motivy sportu, cestování a kultury.  
„Nyní se dostáváme do kritické fáze boje s pandemií, kdy vedle zdravotních rizik svádíme boj s dezinformacemi kolem očkování,“ uvádí náměstek primátora pro bezpečnost Petr Hlubuček.

„Je naši povinností nenechat občany napospas všem těm konspiračním a dezinformačním kampaním, které mají za cíl jenom zpomalení návratu k běžnému, svobodnému životu tak, jak jsme jej znali před pandemií koronaviru. Od začátku pandemie vláda podceňuje komunikaci s veřejností. Vláda občanům oznamuje, zakazuje, nařizuje, ale nic nevysvětluje. V Praze jsme už v první vlně úspěšně realizovali Linku pomoci pro seniory nebo informační a rezervační web propojený s odběrovými místy a i nyní v komunikaci s veřejností pokračujeme,” podotýká náměstek.

„Ráda bych poděkovala paní primářce Haně Roháčové z Fakultní nemocnice Bulovka, která dohlédla na správnost odpovědí na nejčastější otázky ohledně očkování. Věřím, že tyto informace pomohou mnoha nerozhodnutých lidem v Praze,“ přidává Milena Johnová, radní pro oblast sociálních věcí a zdravotnictví.

„Klíčové je nyní pomoci nejstarším lidem. Na webu lidé najdou číslo asistenční linky pro seniory 800 160 166, kterou město provozuje ve spolupráci s neziskovou organizací Život 90 a díky které pomáháme seniorům nad 80 let s registrací a rezervací termínu v Centrálním rezervačním systému," rozebírá Johnová.

"Mimo centrální systém pokračujeme ve spolupráci s Českým červeným křížem a Městskou poliklinikou Praha v očkování seniorů a dalších kriticky ohrožených skupin lidí v pobytových sociálních službách a dále také v lůžkových zařízeních zdravotní péče,” sděluje Johnová.

Aby město získalo lepší představu o tom, jak Pražané přistupují k očkování, nechalo si od agentury MEDIAN zpracovat průzkum veřejného mínění.

„Chceme dát lidem možnost se rozhodovat na základě skutečných dat a ne dojmů nebo fake news, které se i kvůli výrokům některých současných nebo bývalých politiků šíří internetem a médii. Web proto obsahuje i celou sekci, která se věnuje vyvracení dezinformací a na níž spolupracujeme s městskou organizací Pražský inovační institut,” dodává Zdeněk Hřib.

Průzkum od společnosti MEDIAN ukázal, že zhruba 65 % Pražanů má v tuto chvíli zájem nechat se očkovat. Nejčastější motivací je  ochrana vlastního zdraví, ochrana zdraví blízkých a příbuzných a vidina návratu k běžnému životu.

Zhruba 40 % Pražanů se domnívá, že nemá o očkování dostatek praktických informací. Ty by nejčastěji chtěli získat z přehledné webové stránky, dále mají zájem například také o telefonát s praktickým lékařem či informační leták do schránky.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.5 hvězdiček / Hodnoceno: 4x