Praha představuje novou studii Nákladového nádraží Žižkov

13. únor 2021  Redakce   Praha  427 zobrazení  576 slov

Někdejší nákladové nádraží na Žižkově je jedním z nejvýznamnějších brownfieldů v širším centru Prahy. Cílem města je, aby zde vznikla moderní městská čtvrť s byty, obchody, školou a parky.

Z Prahy. Foto MediaShow.czZ Prahy. Foto MediaShow.cz
Nákladové nádraží Žižkov, jež je v současnosti nevyužité, se přemění v rezidenční čtvrť s parky. Jen území samotného areálu bývalého nádraží, rozdělené mezi několik vlastníků, nabídne bydlení až pro 15 000 obyvatel. Aby zde mohla začít výstavba, je nutná změna územního plánu, která je pořizována již od roku 2009. Ta je v současnosti ve fázi veřejného projednání a až do 23. 2. k ní může každý uplatnit svou připomínku.
Reklama
„Běžně mohou občané ke změně územního plánu dávat připomínky sedm dní. Ovšem v případě Nákladového nádraží Žižkov je změna územního plánu veřejnosti představena v CAMPu nad rámec běžného procesu, a doba pro podání připomínek je tak celkem čtrnáct dní. Lidé díky tomu mají možnost se s masterplanem a změnou územního plánu seznámit v předstihu a v dostatečném čase případné připomínky připravit,“ říká Petr Hlaváček, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního plánování.

K tomu je zapotřebí změna územního plánu, která dnes výstavbu v území neumožňuje. Proto Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) zpracoval urbanistickou studii s prvky regulačního plánu.

Do celého procesu IPR zapojuje obyvatele, kteří můžou ke studii až do konce března podat připomínku. Ke změně územního plánu pak do 23. 2. 2021.

Nákladové nádraží Žižkov, jež je v současnosti nevyužité, se přemění v rezidenční čtvrť s parky. Jen území samotného areálu bývalého nádraží, rozdělené mezi několik vlastníků, nabídne bydlení až pro 15 000 obyvatel.

Aby zde mohla začít výstavba, je nutná změna územního plánu, která je pořizována již od roku 2009. Ta je v současnosti ve fázi veřejného projednání a až do 23. 2.

„Běžně mohou občané ke změně územního plánu dávat připomínky sedm dní. Ovšem v případě Nákladového nádraží Žižkov je změna územního plánu veřejnosti představena v CAMPu nad rámec běžného procesu, a doba pro podání připomínek je tak celkem čtrnáct dní. Lidé díky tomu mají možnost se s masterplanem a změnou územního plánu seznámit v předstihu a v dostatečném čase případné připomínky připravit,“ říká Petr Hlaváček, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního plánování.

PARTNER RUBRIKY PRAHA: Nemocnice sv. Kříže Žižkov


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3.38 hvězdiček / Hodnoceno: 13x