Praha přispěje podnikatelům v historickém centru na kultivovanější reklamu
7. červen 2021 Redakce Praha 942 zobrazení 616 slovMěsto podnikatelům přispěje na obnovu a kultivaci reklamního označení obchodů v centru Prahy.
Nový dotační program, který schválila Rada hl. m. Prahy, má za cíl omezit vizuální smog v Pražské památkové rezervaci.
„Centrum Prahy je výkladní skříní celé země," říká radní hl. m. Prahy Hana Třeštíková.
"Dlouho na ni však nebyl úplně pěkný pohled. Křiklavá reklama, již legendární plastové trdelníky, sériově vyráběné vývěsní štíty, které naleznete ve stejné podobě v historické uličce i na sídlišti… Snažíme se s tím vším postupně něco dělat – a jeden dílek do skládačky je i dotační program, kterým chceme podpořit podnikatele, kteří si chtějí reklamní označení své provozovny udělat vkusně a kvalitně."
Podnikatelé si budou moci žádat o finanční prostředky ze strany Prahy od 15. července do 29. října 2021 s tím, že dotace bude vyplacena v rámci příštího roku na již zhotovené reklamní označení.
Peníze je možné čerpat na práce související s grafickým návrhem, výrobou a instalací. Jednat se přitom může například o vývěsní štít, firemní nápis, vitríny, menuboxy a nabídkové tabule nebo úpravy výlohy.
Zároveň je však podmínkou, aby bylo nové označení provozovny v souladu s dokumentem „Pravidla označování provozoven v památkově chráněných územích hl. m. Prahy a na kulturních památkách na území hl. m. Prahy“, respektive s Manuálem pro kultivovanou Prahu (https://kultivovana.praha.eu/).
Dotaci je možné poskytnout na práce, které byly zahájené, provedené a dokončené od 1. listopadu 2020 do 29. října 2021, a to do výše 70 % nákladů, celkově však maximálně do výše 200 tisíc Kč. Předpokládaný celkový objem peněžních prostředků vyčleněných v rozpočtu na financování programu je 5 milionů Kč. Žadatelem přitom může být uživatel provozovny v objektu, jehož je vlastníkem, vypůjčitelem nebo nájemcem.
„Naším cílem je, aby měl veřejný prostor co nejvyšší kvalitu. Při procházce centrem si místní i turisté mnohdy připadají jako v Disneylandu. Sázíme na pozitivní motivaci. Myslím, že příspěvek na novou tvář provozovny se hodí zejména jako výpomoc po covidové krizi,“ uzavírá Hana Třeštíková.
PARTNER RUBRIKY PRAHA: Nemocnice sv. Kříže Žižkov
Reklama