Praha přispěje podnikatelům v historickém centru na kultivovanější reklamu

7. červen 2021  Redakce   Praha  168 zobrazení  616 slov

Město podnikatelům přispěje na obnovu a kultivaci reklamního označení obchodů v centru Prahy.

Praha,  Staroměstské náměstí. Foto MediashowPraha, Staroměstské náměstí. Foto Mediashow

Nový dotační program, který schválila Rada hl. m. Prahy, má za cíl omezit vizuální smog v Pražské památkové rezervaci.

Reklama

„Centrum Prahy je výkladní skříní celé země, " říká radní hl. m. Prahy Hana Třeštíková.

"Dlouho na ni však nebyl úplně pěkný pohled. Křiklavá reklama, již legendární plastové trdelníky, sériově vyráběné vývěsní štíty, které naleznete ve stejné podobě v historické uličce i na sídlišti… Snažíme se s tím vším postupně něco dělat – a jeden dílek do skládačky je i dotační program, kterým chceme podpořit podnikatele, kteří si chtějí reklamní označení své provozovny udělat vkusně a kvalitně."

Podnikatelé si budou moci žádat o finanční prostředky ze strany Prahy od 15. července do 29. října 2021 s tím, že dotace bude vyplacena v rámci příštího roku na již zhotovené reklamní označení.

Peníze je možné čerpat na práce související s grafickým návrhem, výrobou a instalací. Jednat se přitom může například o vývěsní štít, firemní nápis, vitríny, menuboxy a nabídkové tabule nebo úpravy výlohy.

Zároveň je však podmínkou, aby bylo nové označení provozovny v souladu s dokumentem „Pravidla označování provozoven v památkově chráněných územích hl. m. Prahy a na kulturních památkách na území hl. m. Prahy“, respektive s Manuálem pro kultivovanou Prahu (https://kultivovana.praha.eu/).

Dotaci je možné poskytnout na práce, které byly zahájené, provedené a dokončené od 1. listopadu 2020 do 29. října 2021, a to do výše 70 % nákladů, celkově však maximálně do výše 200 tisíc Kč. Předpokládaný celkový objem peněžních prostředků vyčleněných v rozpočtu na financování programu je 5 milionů Kč. Žadatelem přitom může být uživatel provozovny v objektu, jehož je vlastníkem, vypůjčitelem nebo nájemcem.

„Naším cílem je, aby měl veřejný prostor co nejvyšší kvalitu. Při procházce centrem si místní i turisté mnohdy připadají jako v Disneylandu. Sázíme na pozitivní motivaci. Myslím, že příspěvek na novou tvář provozovny se hodí zejména jako výpomoc po covidové krizi, “ uzavírá Hana Třeštíková.

PARTNER RUBRIKY PRAHA: Nemocnice sv. Kříže Žižkov


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 3x