Studie proveditelnosti nové trati z Prahy do Drážďan je schválena

8. leden 2021  Redakce   Praha  234 zobrazení  802 slov

Centrální komise ministerstva dopravy schválila Studii proveditelnosti nového železničního spojení Praha – Drážďany.

Železniční trať. Foto: PixabayŽelezniční trať. Foto: Pixabay

 

Reklama
Na základě tohoto koncepčního dokumentu se nyní bude odvíjet příprava této větve budoucí sítě rychlých spojení. V tiskové zprávě to uvedla tisková mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Studie prokázala proveditelnost trati, jejíž první úsek vedoucí z Prahy k Litoměřicím bude sloužit čistě pro osobní dopravu s maximální rychlostí až 320 km/h. Úsek přes České středohoří a dále do Německa budou využívat i nákladní vlaky, díky tomu se uleví provozu v sevřeném údolí Labe.
V tunelu pod Českým středohořím budou proto osobní vlaky jezdit rychlostmi do 250 km/h a v Krušnohorském tunelu 200 km/h. V něm se počítá mimo vlaků s cestujícími i s provozem až 150 nákladních vlaků denně. Nové železniční spojení Praha – Drážďany je součástí sítě TEN-T a napojí Českou republiku na západoevropskou vysokorychlostní železnici.
Vybudováním dojde k zásadnímu zkrácení cestovních dob nejen v mezinárodní dopravě. Mezinárodní expresní vlaky budou z Prahy v centru Ústí nad Labem za 25 minut a z Ústí nad Labem v Drážďanech za dalších 26 minut. Vnitrostátní rychlíky pak budou díky vysokorychlostní trati na své cestě z Prahy zastavovat v novém terminálu na okraji Roudnice nad Labem už za 19 minut a do Lovosic nebo Litoměřic dorazí do 32 minut.
Významnými stavbami na nové trati budou právě terminály na okraji Roudnice nad Labem a v centru Ústí nad Labem, na jejichž podobu a podobu jejich okolí budou vypsány architektonicko-urbanistické soutěže. Dalšími významnými prvky budou Středohorský tunel o délce asi 18 kilometrů a Krušnohorský tunel o délce nejméně 26 kilometrů (z toho 11,7 kilometrů na českém území). Jeho příprava probíhá ve spolupráci s ně

 

Na základě tohoto koncepčního dokumentu se nyní bude odvíjet příprava této větve budoucí sítě rychlých spojení. V tiskové zprávě to uvedla tisková mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Studie prokázala proveditelnost trati, jejíž první úsek vedoucí z Prahy k Litoměřicím bude sloužit čistě pro osobní dopravu s maximální rychlostí až 320 km/h. Úsek přes České středohoří a dále do Německa budou využívat i nákladní vlaky, díky tomu se uleví provozu v sevřeném údolí Labe.

V tunelu pod Českým středohořím budou proto osobní vlaky jezdit rychlostmi do 250 km/h a v Krušnohorském tunelu 200 km/h. V něm se počítá mimo vlaků s cestujícími i s provozem až 150 nákladních vlaků denně. Nové železniční spojení Praha – Drážďany je součástí sítě TEN-T a napojí Českou republiku na západoevropskou vysokorychlostní železnici.

Vybudováním dojde k zásadnímu zkrácení cestovních dob nejen v mezinárodní dopravě. Mezinárodní expresní vlaky budou z Prahy v centru Ústí nad Labem za 25 minut a z Ústí nad Labem v Drážďanech za dalších 26 minut. Vnitrostátní rychlíky pak budou díky vysokorychlostní trati na své cestě z Prahy zastavovat v novém terminálu na okraji Roudnice nad Labem už za 19 minut a do Lovosic nebo Litoměřic dorazí do 32 minut.

Významnými stavbami na nové trati budou právě terminály na okraji Roudnice nad Labem a v centru Ústí nad Labem, na jejichž podobu a podobu jejich okolí budou vypsány architektonicko-urbanistické soutěže. Dalšími významnými prvky budou Středohorský tunel o délce asi 18 kilometrů a Krušnohorský tunel o délce nejméně 26 kilometrů (z toho 11,7 kilometrů na českém území). Jeho příprava probíhá ve spolupráci s německým správcem infrastruktury DB Netz.

PARTNER RUBRIKY PRAHA: Nemocnice sv. Kříže Žižkov


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 4x