Baťův kanál získá zahraničního partnera z Litvy

14. duben 2021  Redakce   Regiony  625 zobrazení  706 slov

Turistická perla jihovýchodní Moravy bude mít svého prvního zahraničního partnera. V létě by v přístavu ve Veselí nad Moravou měli představitelé společnosti Baťův kanál o.p.s. podepsat memorandum o spolupráci s litevskou Regionální rozvojovou agenturou Kaunas.

Řeka Morava. Ilustrační foto PixabayŘeka Morava. Ilustrační foto Pixabay

Reklama
Na navázání zahraničního partnerství se významně podílel i Jihomoravský kraj. V tiskové zprávě to uvedl mluvčí kraje Michal Cagala.
„Litva je zemí vod a kanálů. Stojíme tedy hlavně o její zkušenosti, jak se o Baťův kanál starat a rozvíjet ho. Tato spolupráce taky propojí starosty obcí podél kanálu u nás a v Litvě i podnikatele, jejichž byznys je na vodní cesty navázaný,“ řekl hejtman Jan Grolich.
„Obsahem memoranda je taky vzdělávání mladých lidí, podpora povědomí o cestovním ruchu a vodních cestách. Baťův kanál je symbolem - největší tuzemská vodní cesta každoročně přiláká tisíce turistů k rekreačním plavbám, podél jejích břehů vznikly také desítky kilometrů cyklostezek a tohle je další cesta, jak tento symbol podpořit,“ doplnil připravované memorandum hejtmanův náměstek Jan Zámečník, který má ve své gesci regionální rozvoj.
Navázat spolupráci s Litevci výrazně pomohl Odbor vnějších vztahů Jihomoravského kraje. Spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou Kaunas vítá i ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek.
Vodní cesta dlouhá 53 kilometrů, kterou nechal vystavět Jan Antonín Baťa v letech 1934 – 1938, protíná od severu k jihu Zlínský i Jihomoravský kraj. V současnosti přiláká Baťův kanál ročně asi 90 tisíc návštěvníků, kteří se plaví na třech a půl tisících lodí. Jet se po něm dá z Otrokovic na Zlínsku přes Jihomoravský kraj až do slovenské Skalice.

Na navázání zahraničního partnerství se významně podílel i Jihomoravský kraj. V tiskové zprávě to uvedl mluvčí kraje Michal Cagala.

„Litva je zemí vod a kanálů. Stojíme tedy hlavně o její zkušenosti, jak se o Baťův kanál starat a rozvíjet ho. Tato spolupráce taky propojí starosty obcí podél kanálu u nás a v Litvě i podnikatele, jejichž byznys je na vodní cesty navázaný,“ řekl hejtman Jan Grolich.

„Obsahem memoranda je taky vzdělávání mladých lidí, podpora povědomí o cestovním ruchu a vodních cestách. Baťův kanál je symbolem - největší tuzemská vodní cesta každoročně přiláká tisíce turistů k rekreačním plavbám, podél jejích břehů vznikly také desítky kilometrů cyklostezek a tohle je další cesta, jak tento symbol podpořit,“ doplnil připravované memorandum hejtmanův náměstek Jan Zámečník, který má ve své gesci regionální rozvoj.

Navázat spolupráci s Litevci výrazně pomohl Odbor vnějších vztahů Jihomoravského kraje. Spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou Kaunas vítá i ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek.

Vodní cesta dlouhá 53 kilometrů, kterou nechal vystavět Jan Antonín Baťa v letech 1934 – 1938, protíná od severu k jihu Zlínský i Jihomoravský kraj. V současnosti přiláká Baťův kanál ročně asi 90 tisíc návštěvníků, kteří se plaví na třech a půl tisících lodí. Jet se po něm dá z Otrokovic na Zlínsku přes Jihomoravský kraj až do slovenské Skalice.  


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 1x