Chrudim a Slatiňany jsou konečně bez kamionů

24. prosinec 2021  Redakce   Regiony  368 zobrazení  297 slov

Po otevření obchvatu Chrudimi v prosinci 2015 byla slavnostně otevřena druhá 4,5 kilometru dlouhá etapa stavby přeložky silnice I/37, která bude řidičům sloužit jako obchvat Slatiňan s napojením na stávající trasu za městem směrem na Žďár nad Sázavou.

Ilustrační snímek z Chrudimi. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z Chrudimi. Foto MEDIASHOW

Stavba vyšla na 442 milionů korun bez DPH.

Reklama

„Je dokončena další velmi důležitá dopravní stavba, kterou dokončení obchvatu souměstí Chrudim a Slatiňany bezpochyby je," řekl hejtman Martin Netolický.

"Poté, co se v roce 2015 z velké části ulevilo Chrudimi samotné, tak kamiony směřující dál na Žďár nad Sázavou pokračovaly přes centrum Slatiňan, a to v bezprostřední blízkosti zámku, který je po rekonstrukci velmi hojně navštěvován. Vyvedením dopravy až za Škrovád ta dojde nejen k výraznému zrychlení cesty z Pardubic směrem na Vysočinu, ale především k výraznému uklidnění dopravy v obou městech,“ dodal Martin Netolický.

Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše je nyní nezbytné zahájit stavbu obchvatů krajského města, a to jak severovýchodního, tak jihovýchodního.

„Podle aktuálních informací od ŘSD by měla být stavba severovýchodního obchvatu Pardubic zahájena v průběhu příštího roku s dokončením v roce 2025. Jedná se o veledůležitou stavbu pro odklonění dopravy, a to nejen té nákladní z centra Pardubic. Předpokládaná hodnota stavby je 1,5 miliardy korun bez daně,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš.

Stavba jihovýchodního obchvatu Pardubic by pak mohla začít v roce 2025.

„Nová komunikace se napojí na silnici I/37 u Dražkovic a povede směrem na Pardubičky a Černou za Bory, kde se napojí na silnici II/322,“ vysvětlil náměstek Kortyš.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil