Dopravní podnik v Jihlavě navýší počty spojů

16. leden 2023  Redakce   Regiony  184 zobrazení  476 slov

Od středy 1. února se v Jihlavě otevře nová trolejová trať na Bedřichov a změní se linkové vedení městské hromadné dopravy. Vzniknou tři nové linky – dvě trolejbusové G a H a autobusová s číslem 2. I přes zdražení všech vstupů a energií se celkový objem MHD nesníží, ale naopak navýší.

Ilustrační snímek z MHD v Jihlavě. Foto MEDIASHOWIlustrační snímek z MHD v Jihlavě. Foto MEDIASHOW

Reklama
Na webu Dopravního podniku města Jihlavy už jsou zveřejněny všechny budoucí jízdní řády všech linek. Nové jízdní řády vznikly na základě zadání odboru dopravy magistrátu města Jihlavy a souvisí se změnou linkového vedení po otevření nové trolejbusové trati na Bedřichov od 1. 2. 2023.
„Jedním z hlavních bodů zadání města pro nové jízdní řády bylo zachovat celkový objem MHD. Ten se nakonec i přes rostoucí ceny energií dokonce o něco navýší,“ zdůraznil předseda představenstva dopravního podniku Radim Rovner s tím, že bylo zároveň nutné mírně optimalizovat a zefektivnit provoz některých málo využívaných spojů do okrajových částí města.
„Počty spojů se zvyšují tam, kde je podle sčítání vyšší frekvence cestujících. Obsluha širšího centra města se nemění, naopak se navyšuje počet spojů v nejvytíženějších časech a na nejfrekventovanějších úsecích linek. Doprava se snižuje pouze do směrů, ve kterých nebyly spoje tak využívány a je tudíž neefektivní je provozovat,“ doplnil Rovner.

Na webu Dopravního podniku města Jihlavy už jsou zveřejněny všechny budoucí jízdní řády všech linek. Nové jízdní řády vznikly na základě zadání odboru dopravy magistrátu města Jihlavy a souvisí se změnou linkového vedení po otevření nové trolejbusové trati na Bedřichov od 1. 2. 2023.

„Jedním z hlavních bodů zadání města pro nové jízdní řády bylo zachovat celkový objem MHD. Ten se nakonec i přes rostoucí ceny energií dokonce o něco navýší,“ zdůraznil předseda představenstva dopravního podniku Radim Rovner s tím, že bylo zároveň nutné mírně optimalizovat a zefektivnit provoz některých málo využívaných spojů do okrajových částí města.

„Počty spojů se zvyšují tam, kde je podle sčítání vyšší frekvence cestujících. Obsluha širšího centra města se nemění, naopak se navyšuje počet spojů v nejvytíženějších časech a na nejfrekventovanějších úsecích linek. Doprava se snižuje pouze do směrů, ve kterých nebyly spoje tak využívány a je tudíž neefektivní je provozovat,“ doplnil Rovner.


Reklama

Autor: Redakce



Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x